-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
VW fra pumpedyse til Common Rail
Volkswagen-konsernet har allerede begynt å erstatte pumpedyse innsprøytningssystemer med Common Rail-systemer hos Audi, og resten av TDI-programmet vil bli faset ut fram til 2012, skriver Automotive News Europe.

Volkswagen har allerede gitt Siemens VDO ordre på omtrent halvparten av de common rail-enheter de vil trenge i framtiden. Dette er neppe Bosch glade for – både fordi det er de som har utviklet Common Rail og fordi Bosch bare i fjor leverte 1,8 millioner TDI-systemer til Volkswagen – 90 prosent av totalen.
Nå forsvinner en betydelig del av kaka over til rivalen Siemens VDO, som i fjor hadde en omsetning på 73 milliarder norske kroner, mens Bosch nådde 85 milliarder. Siemens-sjefen, Wolfgang Denel varslet allerede tidligere i år at konsernet innen kort tid vil passere Bosch som verdens største leverandør av bilelektronikk.
I mellomtiden lanserer Volkswagen-konsernet fortsatt nye TDI-modeller. Ny denne uka er en 2-liters TDI i Skoda Octavia RS (bildet). Og spørsmålet er om ikke den godt innarbeidede TDI-betegnelsen vil leve videre - selv om prinsippet for motorene blir et annet enn i dag.