-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi topper Q2-familien
Ikke overraskende har Audi med seg en ny toppversjon i Q2-familien til Paris-utstillingen.
Vi kan jo fortsatt spekulere om den forblir toppmodell i fremtiden, for med betegnelsen SQ2 er det jo plass til en RSQ2 over denne igjen. Responsen de får på SQ2 vil nok avgjøre om Audi skal gå videre og lansere en femsylindret modell også.
Men SQ2 vil nok dekke behovet for muskler hos de fleste. Den firesylindrede turbomotoren varter opp med 300 hester og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Les vår prøvekjøring av Audi Q2
Om du har dårlig tid, så tar den deg 100 på 4,8 sekunder og videre til en toppfart på 250 km/t.
Kreftene fordeles til alle hjørner via en 7-trinns DSG girkasse – S-tronic i Audis vokabular. Quattro-systemet fordeler kreftene til den akselen som har best grep, og i ekstreme tilfeller kan inntil hundre prosent sendes til bakakselen i løpet av millisekunder.
Sammenlignet med en ordinær Q2 er SQ2 senket med 20 mm, og den har en rekke detaljer i eksteriør og interiør som skiller den fra dusinvarene i familien.
BILTEST: Audi Q2 møter Mini Clubman
Bremsene har skiver med en diameter på 340 mm foran og 310 mm bak. Standard hjulutrustning er 18-tommere med 235/45 dekk, men mot pristillegg kan du også få den levert med 19-tommere og 235/40.
Ifølge OFV er Q2 Audis fjerde mest solgte modell i Norge hittil i år med 344 nyregistreringer. Til sammenligning er det registrert hele 837 nye Q7, men den har jo en stor fordel i vårt avgiftssystem – 98,7 % av dem er nemlig ladbare hybrider.
SQ2 får sin verdenspremiere i Paris, den blir bestillingsklar i løpet av høsten, og leveringene starter tidlig i 2019.