-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Audi oppdaterer RS4
Bare to år etter lanseringen tar Audi grep for å oppdatere sprekeste medlem av A4-familien.
Audi har oppgradert flere av sine S- og RS-modeller den siste tiden, og nå er altså turen kommet til den heftige stasjonsvognen, RS4 Avant.
Audi Sport GmbH har fintunet mange detaljer på RS 4 Avant. Fronten er i tråd med Audi Sports egen design, og skiller seg markant fra A4 Avant med en grill som er bredere og lavere enn på A4-modellene.
Som de større slektningene, RS 6 Avant og RS 7 Sportback, har RS 4 Avant fått den tredimensjonale bikubestukturen i sort høyglans, uten noen omramming.
LED-lyktene er også redesignet. LED-matrix (ekstrautstyr) med mørke reflektorer skiller også RS 4 Avant tydelig fra basismodellene, og fullfører det nye utrykket i fronten.
Skjermene er gjort 30 mm bredere mm på hver side. Bak avsluttes karosseriet med en RS-spesifikk takspoiler og diffusor, og en RS-eksos med to forkrommede enderør som hver har «plass til en loff» – et standard RS-trekk. Et RS-sportseksosanlegg med sorte endrerør kan leveres som ekstrautstyr.
Under panseret ligger en V6 TFSI motoren på 2,9 liter med 450 hk og et dreiemoment på 600 Newtonmeter i området 1900-5000 omdreininger. Den skal sørge for at speedometernåla bikker 100 i løpet av 4,1 sekunder.
Kreftene forplantes til underlaget med permanent quattro firehjulsdrift og en sportslig åttetrinns tipronic-girkasse.
Ved normal drift leder den helmekaniske senterdiffen 60% av drivkreftene til bakhjulene. Ved behov endres dette mellom 70% til forhjulene, og opptil 85% til bakhjulene.
Føreren velger selv demperkarakteristikken i «Audi drive select». Den nye generasjonen av støtdempere er mer kompakte og lettere, og spennvidden mellom komfort- og dynamikkmodus er ifølge Audi større.
Nye RS 4 Avant har smidde 19-tommers aluminiumsfelger som standard, med dekk i dimensjon 265/35.
Kraftfulle RS-bremser med sekspots calipere og perforerte komposittskiver er standard. Foran har de 374 mm diameter, bak måler bremseskivene 330 mm. Om ønskelig kan RS 4 Avant leveres med keramiske bremseskiver foran, da med 400 mm diameter.
MMI-touchpanelet på 10,1 tommer er senteret i det nye betjeningskonseptet.
Med RS-monitoren får sjåføren full kontroll over temperaturen til sentrale komponenter, maksimale g-krefter, akselerasjonsmålinger, rundetider, dreiemoment, samt trykk og temperatur i dekkene.
Informasjonen kan også vises i «Audi virtual cockpit» med den spesielle RS-visningen.
RS 4 Avant har samme bagasjevolum som basismodellen A4 Avant. 495 liter kan utvides til 1.495 liter ved å legge ned baksetet. Mer enn 30 assistentsystemer understreker allround-karakteren til Audi RS 4 Avant.