-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi oppdaterer RS4
Bare to år etter lanseringen tar Audi grep for å oppdatere sprekeste medlem av A4-familien.
Audi har oppgradert flere av sine S- og RS-modeller den siste tiden, og nå er altså turen kommet til den heftige stasjonsvognen, RS4 Avant.
Audi Sport GmbH har fintunet mange detaljer på RS 4 Avant. Fronten er i tråd med Audi Sports egen design, og skiller seg markant fra A4 Avant med en grill som er bredere og lavere enn på A4-modellene.
Som de større slektningene, RS 6 Avant og RS 7 Sportback, har RS 4 Avant fått den tredimensjonale bikubestukturen i sort høyglans, uten noen omramming.
LED-lyktene er også redesignet. LED-matrix (ekstrautstyr) med mørke reflektorer skiller også RS 4 Avant tydelig fra basismodellene, og fullfører det nye utrykket i fronten.
Skjermene er gjort 30 mm bredere mm på hver side. Bak avsluttes karosseriet med en RS-spesifikk takspoiler og diffusor, og en RS-eksos med to forkrommede enderør som hver har «plass til en loff» – et standard RS-trekk. Et RS-sportseksosanlegg med sorte endrerør kan leveres som ekstrautstyr.
Under panseret ligger en V6 TFSI motoren på 2,9 liter med 450 hk og et dreiemoment på 600 Newtonmeter i området 1900-5000 omdreininger. Den skal sørge for at speedometernåla bikker 100 i løpet av 4,1 sekunder.
Kreftene forplantes til underlaget med permanent quattro firehjulsdrift og en sportslig åttetrinns tipronic-girkasse.
Ved normal drift leder den helmekaniske senterdiffen 60% av drivkreftene til bakhjulene. Ved behov endres dette mellom 70% til forhjulene, og opptil 85% til bakhjulene.
Føreren velger selv demperkarakteristikken i «Audi drive select». Den nye generasjonen av støtdempere er mer kompakte og lettere, og spennvidden mellom komfort- og dynamikkmodus er ifølge Audi større.
Nye RS 4 Avant har smidde 19-tommers aluminiumsfelger som standard, med dekk i dimensjon 265/35.
Kraftfulle RS-bremser med sekspots calipere og perforerte komposittskiver er standard. Foran har de 374 mm diameter, bak måler bremseskivene 330 mm. Om ønskelig kan RS 4 Avant leveres med keramiske bremseskiver foran, da med 400 mm diameter.
MMI-touchpanelet på 10,1 tommer er senteret i det nye betjeningskonseptet.
Med RS-monitoren får sjåføren full kontroll over temperaturen til sentrale komponenter, maksimale g-krefter, akselerasjonsmålinger, rundetider, dreiemoment, samt trykk og temperatur i dekkene.
Informasjonen kan også vises i «Audi virtual cockpit» med den spesielle RS-visningen.
RS 4 Avant har samme bagasjevolum som basismodellen A4 Avant. 495 liter kan utvides til 1.495 liter ved å legge ned baksetet. Mer enn 30 assistentsystemer understreker allround-karakteren til Audi RS 4 Avant.