-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Den minste av Audis elbiler
Audi har en høy takt på elektrifiseringen. Denne kan være på plass om et år eller to.
Når Audi lanserer neste generasjon Q2 blir den langt mer aktuell i Norge. Da kommer den nemlig også som elbil.
Audi har besluttet at A1 ikke skal fornyes, og dermed overtar Q2 posisjonen som minstemann i familien.
Den kompakte SUV-en har vært på markedet siden 2016, og det er ifølge OFV registrert 1545 nye biler på norske skilter – noe som plasserer den mellom Q5 og Q3 i perioden. Antallet er imidlertid beskjedent om vi sammenligner med e-tron (21.237) og Q4 e-tron (5247).
Den kan endre seg dramatisk når Q2 e-tron entrer markedet om et år eller to.
Det fins allerede en Q2 e-tron, men kun i lang utgave, og da skjønner du antagelig at dette er en modell som kun selges i Kina.
Den kunne selvsagt også vært tilbudt i Europa, men med en rekkevidde på beskjedne 265 kilometer etter den kinesiske NEDC-syklusen ville den nok bokstavelig talt kommet til kort her med rundt 200 km realistisk rekkevidde.
Bilen skal bygges på en helt ny elbilplattform (SSP) som skal være enda mer fleksibel enn dagens MEB og PPE-plattformer.
Den skal benytte batterier med helt nye teknologi som blir vesentlig rimeligere i produksjon samtidig som energitettheten økes.
Trolig er det snakk om realistisk rekkevidde på rundt 400 kilometer i basisversjon kombinert med lynlading.
Første nye elbil fra Audi blir trolig Q6 e-tron som skal presenteres inneværende år, og så har vi fått klare signaler på at A6 e-tron er i løypa, både som kombikupe og stasjonsvogn – eller Avant som det heter i Audi-vokabularet.