-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste generasjon Q3
Den er inne i siste testfase, og våre illustratører har et godt begrep om hvordan den vil se ut. Møt nye Audi Q3 som kommer til Norge innen året er omme.
Den har vært med oss helt siden 2011 og er vel VW-gruppens eldste SUV. I de siste årene har Q3 fått økt konkurranse, ikke bare fra naturlige konkurrenter som BMW og Mercedes, men også fra eget konsern.
Seat og Skoda har flere nye SUV-er, og det samme har Volkswagen med et par år gammel Tiguan og helt ny Touareg. Så nå er det ingen bønn – om Q3 skal selges videre, må den fornyes tvers igjennom.
Mens første generasjon Q3 har aner tilbake til Golf V, og flere andre modeller, vil nykommeren, som alt fra Audi TT til Skoda Kodiaq, bygges på den fleksible MQB-plattformen.
Det innebærer en rekke fordeler, som lavere vekt, mer innvendig plass og mulighet for ladbare drivlinjer.
Audi Q3 skal fortsatt posisjoneres mellom nye Q5 og lillebror Q2, men den blir rundt seks centimeter lengre og øker med fem i bredden. Akselavstanden strekkes også med rundt 50 mm.
Til sammen gir dette en mer praktisk og rommelig bil enn dagens Q3, med mer passasjerkomfort, spesielt i baksetet, og større bagasjerom enn dagens 420 liter.
Designmessig vil den følge samme retning som nye Q5, noe som innebærer en evolusjon med ny grill og nye lykter i alle hjørner.
De mest dyptgripende endringene skjer imidlertid innendørs og under skallet. Dagens gammelmodige dashbord byttes ut med et som er slankere og mer ergonomisk utformet, igjen inspirert av Q5.
Audis virtuelle cockpit vil erstatte tradisjonelle instrumentklokker, mens dashbordet er utformet horisontalt i stedet for vertikalt som på dagens modell.
MQB åpner som nevnt opp for flere nye drivlinje-muligheter. Norske Audi-forhandlere vil nok ønske en ladbar Q3 velkommen, selv om den neppe er på markedet før om et drøyt år.
Trolig vil denne kombinere en 1,4-liters bensinmotor med elmotor, og du kan være trygg på at den elektriske rekkevidden vil bli mer enn fem mil.
Audi vurderer også en ren elektrisk utgave av Q3. Denne kan benytte samme drivlinje som den oppdaterte e-Golf, men regn med økt rekkevidde og mulighet for rask lading, noe som blir et must om man skal henge med fremover.
I motsatt ende av utslipps-skalaen vil Audi etter hvert lansere en ny RS Q3, og denne vil ha Audis nyeste femsylindrede motor med turbo under panseret.
Den er ikke bare lettere enn dagens motor, siden den er laget av aluminium, men også vesentlig kraftigere, med innpå 400 hestekrefter (opp fra 340 hk).
Syvtrinns S tronic (dobbel clutch girkasse) og quattro firehjulsdrift blir standard i toppmodellen.
I tillegg vil Audi tilby et utvalg av bensin- og dieselmotorer med slagvolum fra 1,5 til 2,0 liter.