-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To spreke fra Audi
Det er på tide med et ansiktsløft for Audi TT mens Q3 skal gjennom et mer omfattende generasjonsskifte.
Selv om dagens TT kom på markedet i 2014, er ikke topputgaven TT RS mer enn et par år gammel. Likevel henger den seg på når de ordinære TT-modellene nå får et midtlivs ansiktsløft.
Den begrensede kamuflasjen antyder at de kosmetiske endringene blir beskjedne og relatert til lykter og støtfangere – «myke» deler som er rimelige å re-designe. Interiørmessig blir det heller ingen dyptgripende fornyelse.
Drivlinjen blir trolig den samme som dagens – en femsylindret 2,5-liter med 400 hester og et dreiemoment på 480 Newtonmeter. Og selvsagt – quattro-teknikk som får kreftene effektiv ned i asfalten.
Generasjonsskifte
Når det gjelder Audi Q3 snakker vi imidlertid om en tvers igjennom ny bil som bare beholder navnet fra sin forgjenger.
Dagens Q3 er blant de eldste modellene i dagens VW-familie hvor den interne konkurransen er skjerpet vesentlig de siste årene med nyheter som Seat Ateca, Skoda Kodiaq og Volkswagen Tiguan i tillegg til alle eksterne konkurrenter – ikke minst BMW X1 / X2 og Mercedes GLA.
Vi omtalte den kommende Q3-modellen i fjor høst, men nå har våre spionfotografer kommet over den mer sportslige SQ3 under testing på Nordsløyfa.
Overgang til ny plattform innebærer fordeler som lavere vekt, mer plass og muligheten for elektrifisering – egenskaper som kommer godt til sin rett i en sprek SUV.
Tetter nisje
Fotavtrykket blir omtrent på nivå med dagens modell, men nykommeren blir rundt fem centimeter lengre og bredere samtidig som akselavstanden vokser tilsvarende for bedre plassutnyttelse i interiøret.
I dag er RS Q3 med 340 hester toppmodell i serien, og det blir den nok fortsatt når neste generasjon har vært på markedet en stund. Men Audi vil også lansere en SQ3 for å tette gapet mellom RS-utgaven og den sprekeste toliters TFSI-utgaven med 220 hester.
Nykommeren får trolig en toliters motor med drøye 300 hester, og det kan bety at neste generasjon RS Q3 løftes til et høyere nivå enn dagens. Kanskje får den rett og slett de samme fire hundre hestene som TT RS.