-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi R8 mister taket
R8 er Audis alternativ for de som ønsker en ekte sportsbil. Nå er en mer luftig utgave på gang.
Avkledd
Det er en usminket R8 Spider vi kan servere bilder av i dag. Bildene er tatt under testing på Nordsløyfa og viser at bilen får en god gammaldags kallesje – ikke noe avtakbar hardtop der i gården.
På denne prototypen mangler også de tøffe sidepanelene i kontrastfarger, men vi får håpe Audi finner plass til disse før produksjonen starter. Den endelige bilen forventes også å få ekstra luftinntak bak setene, og selvsagt vil den bli utstyrt med solide veltebøyler.
Tanklokket, som normalt sitter på bakstolpen, må selvsagt flyttes siden stolpen er fjernet. Chassis og karosseri vil også bli stivet opp for å kompensere for det manglende taket.
VÅR FØRSTE R8-TUR BLE KJØRT I USA
Crescendo
Sannsynligvis vil standardutgaven av R8 Spider beholde samme motor som den lukkede utgaven. Det betyr i så fall en midtmontert 4,2-liters V8 god for 420 hk.
Det snakkes også om at Audi vil tilby begge R8-karosseriene med en 5,2-liters V10, hentet fra S6 og S8, men det er nok mer sannsynlig med et kraftig dieselalternativ slik de antydet med konseptbilen som ble vist i Detroit.
Toppmodellene av R8 blir sannsynligvis enda heftigere – her snakkes det om samme motor som i RS6, en 5,0-liters V10 twin turbo med nærmere 600 hk kombinert med et enda mer sportslig chassis. Da begynner Audi for alvor å konkurrere med biler fra sin italienske sportsbilprodusent, Lamborghini.
DET VAR STORT Å KJØRE R8 PÅ F1-BANEN I BARCELONA
Fotografene som knipset disse bildene mener denne spesielle utgaven er RS-modellen. Dette begrunner de med at eksosrør og diffuser er de samme som på øvrige V10-modeller. Samt at de påstår å gjenkjenne den spesielle godlåten en V10 byr på.