-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fra krutt til dynamitt
At Audi S3 er en potent småbil kan vi underskrive på. Men det hindrer ikke spesialistene hos ABT å foredle den ytterligere.
Vi hadde en bedre dag på jobben da vi kjørte S3 i Tyskland i fjor sommer. 265 hk og 350 Nm gir potente ytelser, og når understell og bremser er tilpasset er dette en pakke som varter opp med høy smilefaktor.
Men nå har spesialistene hos Abt finpusset bilen og laget en enda heftigere potenspille. Hele 310 hk og et maks dreiemoment på 420 Nm er solid økning fra opphavet.
Null til hundre kan foretas på 5,4 sekunder (ned fra 5,7) mens potensiell toppfart er 258 km/t (opp fra 250 km/t). Kanskje ikke så store utslag man kunne tro basert på de økte ytelsene. Og med norske avgifter blir det nok svært dyre tideler.
DTM-fører Christian Abt har modifisert hjulopphengningen, og et sportslig eksosanlegg sørger for at hekken blir et blikkfang og lydbildet slik du forventer det skal være i en ekte sportsbil. 19-tommers spesialfelger er prikken over ien. På den annen side vil de nok sørge for at du skygger unna trikkeskinner og steile fartsdumper.