-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her får Audi nok en volumselger
Det er ingen grunn til ikke å tro at dette blir en ny volumselger – i elbil-landet Norge.
Audi-importør Harald A. Møller pøser ut e-tron – noe som ifølge OFV gjør den til Norges mest registrert bilmodell hittil i år, med solid margin til nummer to på listen (som er Golf fra samme konsern).
Når man i tillegg vet at over 3000 nordmenn har satt seg på listen for å kjøpe Porsche Taycan, er det ingen grunn til å ikke forvente suksess også for bilen på disse bildene.
Dette er nemlig produksjonsutgaven av konseptbilen e-tron GT som debuterte på bilutstillingen i Los Angelses høsten 2018 – en lekker firedørs coupé som skal på markedet en gang i 2021.
Bilen ser mer ut som en lekker coupé enn som en elbil, og basert på Audis suksess med e-tron, som ser ut som en ordinær SUV, kan vi regne med at mange også ønsker seg en lekker coupé fremfor noe typisk elbil-aktig.
Selv om testbilen er godt kamuflert ser vi at linjene fra konseptet er overført til produksjonsutgaven slik designsjef Mark Lichte lovet da han viste konseptet i 2018.
Andre elementer som blir med videre er lyktene, grillen og baklyktene som i likhet med e-tron strekker seg tvers over hele hekken.
Grillen omtales av Audi som «sensor array» siden den ikke primært skal sørge for kjøling til motoren, men utstyres med sensorer for stadig mer avanserte autonome egenskaper.
Audi e-tron GT skal baseres på en plattform med interkode J1 – den samme som ligger under Porsche Taycan og kan benytte batteripakker med kapasitet på inntil 96 kWt for å gi en rekkevidde på godt over 400 kilometer.
Plattformen er klargjort for superrask lading slik at batteriene kan fylles til 80 prosent på rundt 20 minutter.
Audi-modellen får den samme totrinns girkassen som benyttes i Taycan slik at den kan kjøre i høye hastigheter på Autobahn med minst mulig strømforbruk.
Selv om de to modellene deler plattform betyr det ikke at karosseriene har mye til felles, kun enkelte detaljer. Vi kan også regne med at Audi legger effekten noe under toppmodellene Turbo og Turbo S fra Porsche. Det antydes like under 600 hestekrefter.
Vi får flere detaljer når bilen avdukes – trolig skjer det mot slutten av inneværende år om vi snart kommer tilbake til normale tilstander i bilindustrien som i dag er så å si nedstengt.