-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Audis neste SUV på vei
Selv om Audi e-tron er Norges suverent mest solgte bil i år, er det mange som greier seg med mindre plass. Da kan en av disse være et alternativ.
Vi registrerer stor interesse for Skoda Enyaq og Volkswagen ID.4, så da regner vi med at en del også vil strekke seg til tredje alternativ fra VW-konsernet i denne klassen – nemlig Q4 e-tron.
Etter planen skal den vises i løpet av året, men så langt har vi bare møtt den som konseptbil på fjorårets Genève-utstilling.
I sommer presenterte vi ferske spionbilder akkompagnert av renderinger, før Audi dagen etter holdt en virtuell presentasjon der de viste at også Q4 e-tron skal bygges i to karosseriformer, akkurat som storebror.
Nå har vi ferske spionbilder av mindre kamuflerte prototyper av begge variantene som bekrefter at produksjonsbilene vil ligge tett opptil konseptene når produksjonen starter rundt årsskiftet.
Mens dagens e-tron bygges på en modifisert utgave av MLB-plattformen, skal Q4 e-tron bygges på den nye MEB-plattformen, noe som betyr tett slektskap med nylig viste Volkswagen ID.4 og Skoda Enyaq.
Du kan trygt regne med Audien blir den mest påkostede og avanserte av dem. Og den vil komme i to karosseriformer, noe vi vet også gjelder for de to slektningene.
Mens konseptbilene hadde et dashbord dekket av store skjermer, får vi håpe Audi velger å beholde noen fysiske betjeningsorganer for de viktigste funksjonene, skjønt jeg har min tvil.
Under presentasjonen av nye Q5 Sportback for et par uker siden ble vi fortalt at den «nye MMI berøringsskjermen hadde overflødiggjort MMI-panelet» mellom setene.
Audi vil tilby alternative drivlinjer i Q4 e-tron, og vi vet at toppmodellen får over 300 hester og firehjulsdrift.
Men det vil også komme alternativer for dem som nøyer seg med mindre effekt og tohjulsdrift, hvilket vil si de fleste europeiske land utenfor Skandinavia og alpe-landene.
Trolig får standard batteripakken en kapasitet på drøyt 80 kWt, nok til en kjørelengde på rundt 40 mil. Skal du lenger en det er det bare å ta en stopp ved en hurtiglader, så er du klar for nye 30 mil i løpet av en halvtime.
Vi forventer offisiell lansering av Q4 e-tron tidlig neste år, først som SUV og deretter i coupé-innpakning. Siden dagens e-tron er priset fra 588.000 kan vi nok regne med at Q4 e-tron presses godt under en halv million.
Men litt foran Q4 e-tron i køen ligger Audis nye toppmodell som du kan se renderinger av her.