-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ansiktsløftningens sanne ansikt
Bare tre år etter introduksjonen er Toyota Auris her med nytt ansikt. Det er nettopp på fronten du ser forskjellen – men ellers er mange detaljer endret til det bedre.
Først publisert i Bil nr 5-2010.
Da Auris ble lansert for tre år siden, som erstatter for Corolla, skrev vi:
"De som har ventet på noe helt nytt fra Toyotas side, blir skuffet. Den typiske Corolla-kunde derimot, som er meget tilfreds med en pålitelig bil med et noe anonymt utseende, vil trykke Auris til sitt bryst.".
Når Auris allerede nå har fått en oppgradering, er det både for å løfte bilens image et hakk og for å bringe motorprogrammet opp på et nivå som er i samsvar med kommende EU-krav på utslippssiden.
Nye lykter
Den mest synlige endringen på den nye fronten er grillen som nå viser slektskapet med Avensis.
Ettersom frontlyktene har fått en litt annen form enn før, er også panseret endret tilsvarende.
Baklyktene er også nye, men her er det bare innholdet som er nytt, formen på baklyktene er akkurat som før – og dermed er også bakluka uendret.
Innvendig ser vi at rattet er nytt, det er hentet fra iQ, og har flat bunn slik som på Golf GTI.
En detalj på rattet har fått bedre funksjon, ved at knappene for reguleringen av radiovolumet er flyttet over hverandre. Dermed er de blitt lettere og mer logiske å betjene enn tidligere, da de sto ved siden av hverandre.
I interiøret ser vi ellers at nedre del av midtkonsollen har fått ny utforming, samtidig som håndbrekkhendelen er ny.
Dermed er det blitt enklere å betjene håndbrekket, og ikke minst har girspaken blitt flyttet et par centimeter lavere. Det var nemlig et ankepunkt tidligere, at girspaken var plassert i høyeste laget for personer under 165 cm.
Generelt er det blitt bedre kvalitetsfølelse i førermiljøet, men overflatene preges fortsatt av mye hardplast.
LES VIDERE:
- Testvurdering og poeng Toyota Auris