-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyotas nye stasjonsvogn
En etterlengtet modellvariant for Toyota skal avdukes i Genève – her er Auris stasjonsvogn.
Dette er en modell Toyota har savnet siden Auris tok over for Corolla, og en av faktorene som har plassert Toyota et stykke bak Volkswagen på registreringsstatistikken de siste årene.
LES: Våre førsteinntrykk av ny Auris
Men nå er det lys i tunnelen. Om noen uker avdukes Auris Touring Sports offisielt, og i august er den på plass hos norske Toyota-forhandlere.
Selv om Norge er et stasjonsvogn-land gjelder ikke det i så stor grad i kompaktklassen. Her er stasjonsvognandelen 15-16 prosent, mens den på Europa-basis er rundt 25.
Praktisk lasteavdeling
Auris Touring Sports har samme akselavstand som 5-dørsutgaven, 260 cm, men med en total lengde på 427,5 cm er den 28,5 cm lengre. Hele den ekstra lengden kommer bagasjeavdelingen til gode.
Når alle fem setene er i bruk har man et lasteareal på 1.115 x 1.452 mm (LxB) og et volum på 530 liter. Legges baksetene ned (60:40 delt) øker lengden til 2.047 mm og volumet til 1658 liter. Et fleksibelt gulv kan settes i to nivåer og sørge for flatt gulv også når setene legges ned.
Baksetene kan felles ned med ett trykk (Easy flat) og lasteterskelen er 10 cm lavere enn på 5-dørsutgaven.
Mest hybrid
Auris Touring Sports leveres med de samme drivlinjene som 5-dørsutgaven, noe som innebærer 1,33- og 1,6-liters bensinmotor, 1,4- og 2,0-liters dieselmotorer, og ikke minst – en fullhybrid utgave som forventes å bli den suveren bestselgeren.
Auris Touring Sports Hybrid kombinerer en 1,8-liters bensinmotor med elmotor og har til sammen 136 hestekrefter. Den kan skryte av CO2-utslipp ned mot 86 g/km og har minimale utslipp av NOx og partikler.
Toyota fremhever at Auris Touring Sports kan trekke tilhenger – noe som er uvanlig for hybridbiler. Men med en maks tilhengervekt på 345 kg, er det svært begrenset hva du får med på lasset. Nesten ikke verd å nevne.