-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Auris på trappene
En av Toyota Norges mest solgte modeller står foran et generasjonsskifte. Her er bilder av en godt kamuflert Auris.
Auris-navnet dukket første gang opp i 2007, men bilen var ikke stort annet enn en redesignet Corolla. Den fikk en facelift i 2009, og noen måneder senere kom også hybridutgaven som satte fart i salget.
I 2012 kom imidlertid dagens modell på markedet, først som femdørs kombikupe og noen måneder senere også som stasjonsvogn. Modellen ble raskt en suksess i Norge.
Mange tidligere Prius-kunder valgte nå i stedet Auris som så mer ut som en vanlig bil enn Prius. Salget fordelte seg ganske jevnt på de to karosseriformene.
I 2015 var Auris Toyotas mest solgte modell og nummer to totalt på OFV-statistikken, kun slått av den evige eneren Golf. I 2016 ble den slått av RAV4 og endte på femteplass totalt på den norske registreringsstatistikken.
Nå er snart tiden moden for et nytt generasjonsskifte, og her er bilder av en godt maskert bil på vintertest.
Bilen på bildene er en hybrid i dobbel forstand, siden den er satt sammen av biter fra både eksisterende modell og etterfølgeren.
Den nye modellen skal bygges på Toyotas nye TGNA-plattform som også ligger under nye Prius og den kompakte SUV-en C-HR.
De siste årene har så godt som alt Auris-salg dreid seg om hybridutgaven, og det er liten grunn til å forvente at noe annet skjer når den nye modellen etter hvert kommer på markedet. 6-7 års levetid er normalt i bilindustrien, så nykommeren er neppe mer enn et års tid unna.