-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Auris på trappene
En av Toyota Norges mest solgte modeller står foran et generasjonsskifte. Her er bilder av en godt kamuflert Auris.
Auris-navnet dukket første gang opp i 2007, men bilen var ikke stort annet enn en redesignet Corolla. Den fikk en facelift i 2009, og noen måneder senere kom også hybridutgaven som satte fart i salget.
I 2012 kom imidlertid dagens modell på markedet, først som femdørs kombikupe og noen måneder senere også som stasjonsvogn. Modellen ble raskt en suksess i Norge.
Mange tidligere Prius-kunder valgte nå i stedet Auris som så mer ut som en vanlig bil enn Prius. Salget fordelte seg ganske jevnt på de to karosseriformene.
I 2015 var Auris Toyotas mest solgte modell og nummer to totalt på OFV-statistikken, kun slått av den evige eneren Golf. I 2016 ble den slått av RAV4 og endte på femteplass totalt på den norske registreringsstatistikken.
Nå er snart tiden moden for et nytt generasjonsskifte, og her er bilder av en godt maskert bil på vintertest.
Bilen på bildene er en hybrid i dobbel forstand, siden den er satt sammen av biter fra både eksisterende modell og etterfølgeren.
Den nye modellen skal bygges på Toyotas nye TGNA-plattform som også ligger under nye Prius og den kompakte SUV-en C-HR.
De siste årene har så godt som alt Auris-salg dreid seg om hybridutgaven, og det er liten grunn til å forvente at noe annet skjer når den nye modellen etter hvert kommer på markedet. 6-7 års levetid er normalt i bilindustrien, så nykommeren er neppe mer enn et års tid unna.