-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Under hammeren:
Kommer Austin tilbake? Merket er solgt
Gøyal auksjon hos Iconic Auctioneers nylig. På den ene siden en Metro 6R4, på den andre siden: rettighetene til Austins merkevarenavn.
Begge deler er i slekt.
MG kom fra den delen av engelsk bilindustri som endte opp som Austin Rover Ltd. Og Austin var jo en av grunnsteinene i det etter hvert vaklevorne byggverket.
Det var British Leyland som satte i gang 6R4 programmet med noen ganske hårete biler som skulle herje i Gruppe B-klassen. FIA forlangte at 200 biler skulle produseres og i tillegg bygge BL 20 Evolution-modeller der det nesten ikke lå noen begrensninger på konstruktørene.
Sammen med Can Am banebilene er vel dette noe av det villeste som noensinne har konkurrert på fire hjul.
Kortvarig glede
Bilen som Iconic Auctioneers solgte for £ 425.500 er en av bare ni fabrikkbiler og har blant annet hatt Tony Pond bak rattet. Karrieren ble dessverre kort. Den ble skrudd sammen ved juletider 1985, men det som da het Austin Rover Group stoppet all rallyvirksomhet etter at en Ford hadde tatt livet av en tilskuer under Rally Portugal i 1986.
Siden da har den stått på Williams F1-museet (Williams var med på prosjektet) og har bare vist seg ute på korte presentasjoner.
Og så ble altså selskapsnavnet til Austin Rover Ltd. solgt, sammen med logo og rettigheter til nettadresser og mailadresser.
Gamle tegninger
I tillegg fulgte en rekke usorterte og ukatalogiserte konstruksjonstegninger datert fra 1967 til 1986. Deriblant en rekke tegninger som viste spesielle detaljer fra Metro 6R4 bilen.
Åpenbart rester fra en rekke skap og skuffer som bare er tømt sammen i en stor bunke. Noen flate, noen brettet, noen i ruller.
Denne skatten gikk for £6.600.
Det skal bli spennende å se hva den nye eieren får ut av dette.
Nok tegninger til å bygge originale deler? Eller interessant nok merkevarenavn til at vi snart får en ny Austin?
Austin-navnet ble faset ut fra 1988. Maestro og Montego var de siste bilene med Austin-logoen på plass.
Men så endte MG opp hos SAIC og jeg har alltid trodd at Austin-navnet fulgte med den gangen. Tok kanskje feil allikevel da?