-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Under hammeren:
Kommer Austin tilbake? Merket er solgt
Gøyal auksjon hos Iconic Auctioneers nylig. På den ene siden en Metro 6R4, på den andre siden: rettighetene til Austins merkevarenavn.
Begge deler er i slekt.
MG kom fra den delen av engelsk bilindustri som endte opp som Austin Rover Ltd. Og Austin var jo en av grunnsteinene i det etter hvert vaklevorne byggverket.
Det var British Leyland som satte i gang 6R4 programmet med noen ganske hårete biler som skulle herje i Gruppe B-klassen. FIA forlangte at 200 biler skulle produseres og i tillegg bygge BL 20 Evolution-modeller der det nesten ikke lå noen begrensninger på konstruktørene.
Sammen med Can Am banebilene er vel dette noe av det villeste som noensinne har konkurrert på fire hjul.
Kortvarig glede
Bilen som Iconic Auctioneers solgte for £ 425.500 er en av bare ni fabrikkbiler og har blant annet hatt Tony Pond bak rattet. Karrieren ble dessverre kort. Den ble skrudd sammen ved juletider 1985, men det som da het Austin Rover Group stoppet all rallyvirksomhet etter at en Ford hadde tatt livet av en tilskuer under Rally Portugal i 1986.
Siden da har den stått på Williams F1-museet (Williams var med på prosjektet) og har bare vist seg ute på korte presentasjoner.
Og så ble altså selskapsnavnet til Austin Rover Ltd. solgt, sammen med logo og rettigheter til nettadresser og mailadresser.
Gamle tegninger
I tillegg fulgte en rekke usorterte og ukatalogiserte konstruksjonstegninger datert fra 1967 til 1986. Deriblant en rekke tegninger som viste spesielle detaljer fra Metro 6R4 bilen.
Åpenbart rester fra en rekke skap og skuffer som bare er tømt sammen i en stor bunke. Noen flate, noen brettet, noen i ruller.
Denne skatten gikk for £6.600.
Det skal bli spennende å se hva den nye eieren får ut av dette.
Nok tegninger til å bygge originale deler? Eller interessant nok merkevarenavn til at vi snart får en ny Austin?
Austin-navnet ble faset ut fra 1988. Maestro og Montego var de siste bilene med Austin-logoen på plass.
Men så endte MG opp hos SAIC og jeg har alltid trodd at Austin-navnet fulgte med den gangen. Tok kanskje feil allikevel da?