-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kinas flygende bil
Med ferske kontanter fra de fikk inn 1,7 milliarder dollar i et aksjesalg i New York i august, føler de kanskje at de har råd til å leke litt også.
I hvert faller stiller Xpeng opp på Auto China utstillingen med sitt forslag til en flygende greie.
Nå sier at de utvikler denne flygende bilen utelukkende for å bli flinkere på mobilitet, elektrifisering og digitalisering.
Pluss finslipe talentet de allerede har for å få maks oppmerksomhet på en bilutstilling, skulle jeg tro.
Denne, som de har døpt Kiwigogo (hvor får de det fra? – det høres ut som et gammeldags diskotek for folk fra New Zealand) er en dronelignende innretning som skal ha plass til to passasjerer som kan reise av sted i en høyde på mellom fem og 25 meter. El-motorer driver åtte turbofans.
Den er utviklet hos noe som heter Xpeng Heitech – en teknobedrift der det meste eies av He Xiaopeng, som også eier bilfabrikken.
– Vi kommer til å evaluere slike prosjekter veldig nøye, før vi går inn med store investering i noe som dette, sa He ved presentasjonen.
Heitech sa at de hadde hatt 10.000 løft med Kiwigogo for å sjekke funksjoner og sikkerhet, men regnet ikke med at man ville få se noe slikt i virkeligheten den nærmeste tiden.
De hadde riktignok tatt ut 15 patenter i forbindelse med denne, men hva de skulle brukes til var ikke helt klart.
I det hele tatt var Xpeng meget mer interessert i å fortelle om den nye samlefabrikken de legger siste hånd på nå, nede i Zhaoqing.
Denne ferske bilfabrikken startet med sin G3 mini-SUV i august 2018, og i fjor kom P7 på markedet. Merket er på vei med en skipslast nye biler til Norge nå.
Med de 2.619 bilene de solgte i Kina i august, har selskapet nå solgt til sammen snaue 17.000 nye biler siden starten.