-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En ekte kinesisk ramp
Hallo – hva har vi her? Er det en eller annen kjedelig produsent som forsøker seg med en liten Seat-type finte? Møt Arrizo Star.
Se på denne her. Så lite Kina – slik vi er vant til å kjenne kinesiske biler.
Eller sagt på en annen måte – dette er i hvert fall ikke noen SUV.
I realiteten er den ikke flunkende ny heller, for Chery hadde først tatt den med seg til bilutstillingen i Chengdu i sommer – men den forestillingen gikk under radaren for de fleste.
Derfor hadde de få som hadde sett den der ventet å få nærmere beskjed om hva dette var, og om noen mente alvor.
Fremdeles ikke er ord om hva Chery har tenkt å gjøre med den.
Det er altså storprodusenten Chery som har tatt sin ganske vanlige Arrizo 5 og sendt den til styling-avdelingen – som åpenbart eksisterer. For dette er gjennomført – ikke noe sted er det innlysende hva som er donor bilen.
(Er vi heldige har redaktør Ringen også lagt ut noen bilder av utgangspunktet, Arrizo 5)
Bare se på fronten med futuristiske hovedlys med lysstripe i hele bredden og opplyst emblem og massive luftinntak og splitters. Eller se på de utbygde skjermene over forhjulene.
Og hva med luftinntakene ved bakhjulene (fake?) og de smale luft-ut-spaltene på hver sin side av hekken. For ikke å snakke om hjulene med de flate Conti-dekkene.
Dørhåndtakene er blitt helt flush med karosserisiden, og når jeg teller hvor mange slike det er kommer jeg til to. Den egentlige Arrizo er faktisk firedørs, og det ser ut som om B-stolpen fremdeles står på samme sted. De har altså rampet den ned til å bli todørs!
Med en hekkspoiler av dimensjoner vi heller ikke er vant til fra den delen av verden.
Hva som ligger under panseret aner jeg ikke, men det ser ut som om denne bør by på noe mer enn de 147 eller 156 hestene vi finner i den vanlige Arrizo.
Selvfølgelig hadde jo vært morsomt om dette hadde vært super-trimmet elektro her. Arrizo 5 har nemlig også nettopp kommet i batterielektrisk versjon. Men det er vel å håpe på for mye?
Jeg vet heller ikke hvor mange av Arrizo-målene denne versjonen deler. Akselavstanden på 267 cm, sikkert. Men resten, 471 x 183 x 149 er sannsynligvis endret her.
Og vi kan kanskje regne med at den fremdeles er forhjulsdrevet?