-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Radikalt fra Buick
Buick er GMs bestselger i Kina. Derfor var det en selvfølge at de skulle stå i spissen for Generalens nærvær på bilutstillingen i Guangzhou.
GM mener åpenbart strøm på ramme alvor, og later til å bruke navnet Ultium som fellesnevner
Den nye Buicken – Smart Pod heter den – er bygget på den flunkende nye Ultium-plattformen utstyrt med tre Ultium motorer som GM selv har utviklet og bygget. Og det er ikke lenge før spesielle Ultium ladere er på plass, både i USA og Kina.
Nå er det ikke sagt mye om hva denne pod’en kan by på av tekniske detaljer eller prestasjoner – her må vi foreløpig nøye oss med å slå fast at designerne virkelig har vist litt evner til nyskaping.
Det er jo i prinsippet en stor boks dette her. Men uten at det går for mye ut over det optimale volumet har man klart å legge inn noen linjer og profiler og aksenter, sågar litt grafikk, som virkelig gir den personlighet.
Samtidig er det ganske lett å påstå at denne er litt mindre konvensjonell ‘bil’ enn det slike fantasi-drømmebiler ofte er.
Du er riktignok ikke i særlig tvil om at det er fire hjul her også, men resten er ganske barka kan man si.
Heldigvis er også mye av det blanke vinduer – i hvert fall fra innsiden. Men – og det er også en lettelse – ikke noe tøv om at vinduene har en slags AR-funksjon.
Her skal vinduene åpenbart sette deg i kontakt med omgivelsene, selv når du sitter der med en kopp te med honning i og lar bilen transportere deg videre i sin nivå 5 autonomi.
Derimot har du en femtitommer hvis og når du ønsker – til underholdning, produktivitet eller informasjon, som GM så generøst tilbyr.
Selvfølgelig verdens mest fleksible interiør, og ingress og egress via en stor skyvedør i siden.
Bare en drøm, men en forfriskende drøm fordi pressemelding-forfatterne ikke går bananas over påståtte fantastiske interiøre elektroniske fenomener og fordi her er det endelig et seriøst forsøk på å tenke laterale designtanker.