-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën letter på sløret
Om en ukes tid åpner bilutstillingen i Shanghai hvor Citroën skal avduke en spennende konseptbil. Her får du en første titt.
Selvsagt er det kinesiske bilmarkedet viktig for Citroën – som det er for det meste av bilbransjen. Vi drar til den internasjonale bilutstillingen i Shanghai neste uke for å oppdatere deg om lokale og internasjonale nyheter. Men først en sniktitt på Citroën DS Wild Rubis.
Designmessig hører den utvilsomt hjemme i DS-familien, som i dag består av DS3, DS4 og DS5. På bilutstillingen i Beijing i fjor vår fikk vi også se DS Numero 9 – en forsmak på hvordan en stor, luksuriøs DS-modell kan se ut.
Men nå er det altså DS Wild Rubis som står for tur – en middels stor crossover / SUV som foreløpig ikke har fått tildelt noe DS-nummer. Men det er jo noen ledige sifre mellom 5 og 9.
Målene er ganske rause, med en lengde på 4,70, en bredde på 1,95, en høyde på 1,59 og – ikke minst – en akselavstand på hele 2,9 meter.
Den er konstruert med tanke på en plug-in hybrid drivlinje, og den skal spekkes med avansert elektronikk som skal gjøre reisen så komfortabel og sikker som mulig.
Så hvorfor betegnelsen Wild Rubis? Ifølge Citroën fordi den er “wild and rebellious” men likevel “refined and sophisticated”. Og så er den lakkert “ruby red”.
Jeg er helt sikker på at Bil-redaktør Stein Pettersen kan fortelle oss mer om kreasjonen etter å ha besøkt bilutstillingen i Shanghai om en ukes tid.