-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Escort vender tilbake
Når Ford viser sin kompakte sedan i Shanghai har de gravd i skuffen og kommet opp med et navn som er mer klassisk enn bilen.
Kinesiske kunder har neppe noe sterkt forhold til modellnavnet Escort, men Ford sier det passer perfekt til en bil for de som ønsker seg stil, men uten at det blir arrogant.
I et så stort marked finnes det ganske sikkert slike kunder også, men spørsmålet er om det er disse Ford virkelig er ute etter. Mer sannsynlig er det slik at de ønsker å jakte de kundene som ønsker seg en bil som ser premium ut, uten at det nødvendigvis reflekteres i prisen.
C-segmentet er opplagt viktig i Kina, og står for rundt 25 prosent av markedet – noe som med andre ord betyr godt over fem millioner biler.
Bilen sto plassert ved siden av den nye generasjonen Ford Mondeo. Selv om likheten er slående, er det også forskjeller. Blant annet har Escort en rettere og mer oppreist grill, samt noen fancy LED-lys som har en fasong som skal minne om et åttetall – kinesernes lykketall.
Etter å ha tatt en tur rundt bilen er konklusjonen at proporsjonene har blitt bra. Så er spørsmålet hvor mye av designen som overlever frem til produksjon.
Med hensyn til motorisering og andre fakta om bilen, var Ford ganske gjerrige. Vi fikk imidlertid vite at en liten, effektiv motor er mest sannsynlig. Det kan selvsagt betyr at de velger å ta sin tresylindrede enliters motor også til Kina, men ingenting er bekreftet.
Ford selger allerede svært godt av sin Focus i Kina, men ingenting tyder så langt på at en produksjonsversjon av Escort-konseptet vil finne veien tilbake til Europa.