-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk Ferrari
Med 950 hester fra en hybrid drivlinje og designtrekk inspirert av både Italia og Japan, er Icona Vulcano Kinas første supersportsbil.
Icona er et Shanghai-basert selskap som i hovedsak jobber som konsulenter for resten av den voksende bilindustrien.
Det er den tidligere Jaguar- og Nissan-designeren, Samuel Chuffart, som er ansvarlig for utseendet, og han sa i Shanghai at målet var å kombinerte «skjønnheten og udyret».
Designlinjene trekker tydelig mot biler som Lexus LFA, Ferrari F12 Berlinetta og Chevrolet Corvette.
LES OGSÅ: Italiener i Shanghai
Når du står ved siden av Volcano forstår du raskt at dette ikke er noen spesielt liten bil. 445 centimeter lang, 193 centimeter bred og med en akselavstand på 270 centimeter.
Fransk-italiensk-kinesisk
Til tross for at Icona er kinesisk er bilen et resultat av et flernasjonalt prosjekt. Designer Chuffart er fransk, mens mannen som har ansvar for den tekniske plattformen er Claudio Lombardi, en mann som har jobbet i Lancia, men kanskje huskes best som teamsjef i Ferrari på begynnelsen av nittitallet.
I bunnen for Vulcano er et chassis der de fleste bærende delene er i aluminium, som er dekket med et karosseri i karbonfiber.
Opprinnelsen til drivlinjen vet vi ikke så mye om foreløpig, bortsett fra at den skal komme i to ulike versjoner, begge en kombinasjon av en elektrisk og en V12-motor – koblet via en syvtrinns automatkasse.
Den ene har bakhjulsdrift og 870 hester, mens den andre har 950 hester og drift på alle fire.
Kanskje en av drivlinjene i Ferraris nye LaFerrari har ramlet av lastebilen?
Rask og sjelden
Etter å ha sett tallene Icona opererer med, er det lett å forstå at dette kommer til å bli en hurtig opplevelse.
0-100 skal gå unna på tre sekunder blank, 0-200 på 9,2 og potensiell toppfart er 350 kilometer i timen.
Om man skal holde seg til fordommene må man jo smile litt av det Icona sier om produksjon av bilen.
Den er nemlig en «one off» som skal produseres i maksimalt fem eksemplarer…