-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt og leken
Søteste soft-roaderen i gata
Det er lenge siden vi hadde de skrapa wanna-be offroadene som tidlig RAV4 og Kia Sportage eller kanskje helt ned på Suzuki Jimny, men her er en kineser som gjerne vil minne oss om moroa.
Baojun heter den. En merkevare under SAIC-GM-Wuling paraplyen som allerede har gitt oss verdens mest solgte elbil, den ekstremt urbane Mini EV.
Denne heter Yep – ganske gøy, for ingen er i tvil om hva den tenker på, men allikevel risikerer den ikke å få klager fra Jeep for å ha misbrukt merkenavnet.
Men jeg syns allikevel navnet på det opprinnelige konseptet var enda bedre. Da het den Urban Fun Trendy Product.
Det går nesten ikke an å lage noe firkantetere enn dette, og det er vel der hemmeligheten ligger. I et uttrykk som er ikke-no-tøv og ultra funksjonelt. Selv om den har vel egentlige hverken talenter for, eller ambisjoner om, å erobre noen som helst villmark.
Den har en enkelt motor der bak, som driver bakakselen med sine 67 hestekrefter. Ikke regn med mer enn litt over 100 km/t heller. Men det påstås at Kinas optimistiske kjøresyklus gir den en rekkevidde på 300 kilometer.
Beskjedne batterier er med på å forklare en vekt på lave 1006 kg.
Utvendige mål er også kompakte: 338 x 169 x 172 centimeter og en akselavstand på 211 cm.
Nå er det visst snakk om at det kommer en 4x4 versjon til Shanghai-utstillingen – med en litt sterkere motor. Og ønskedrømmen måtte jo være en topp som det også går an å ta av.
Men man kan jo ikke få alt. Vi får være glade for at det fremdeles bygges slike muntrasjoner som dette.
Noen gledesdreper-pris er foreløpig ikke antydet.