-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt sub-merke fra Kina
Changan knoppskyter en Shenlan
Ett nytt merke hver uke er ikke lenger en overdrivelse når det gjelder Kina. En ting er at det står nye produsenter i kø for å få lisens til å starte, men etablerte produsenter står også i kø for å presentere ny merker. Shenlan fra Changan er en av dem.
Changan er et merke jeg hadde trodd vi skulle sett i Norge for lenge siden.
De etablerte et designstudio i Torino lenge før andre kinesiske fabrikker visste hvor Torino var. Og de har lenge holdt seg til et ganske europeisk design- og konstruksjons-språk.
Men nei, ikke et rykte om at nå er de endelig i gang med konkrete Europa-planer.
I Kina ikke bare selger de – de knoppskyter også. På høsten i fjor presenterte de et nytt merke, Shenlan.
Merket er et samarbeid mellom Changan og teknologi-giganten Huawei og det ser ut som det skal posisjoneres over Changan, men under luksus-crossoveren Avatr.
Shenlan virker som et rent «Rotta-på-Tesla» merke. Deres første bil, SL03 er åpenbart siktet inn rett på Model 3 (og solgte nesten 40.000 biler i fjor).
Nå, rett foran Shanghai-utstillingen, er det S7 som lanseres. 475 x 193 cm og akselavstand 2,9 meter. Målet heter selvfølgelig Model Y.
Her er det snakk om bakhjulsdrift, 258 hk og 320 Nm. Batterikapasitet og rekkevidde er det foreløpig ikke sagt noe om, men forbruket er oppgitt til 14,2 kWt per 100 km. Vekten er 1950 kg.
Den skal også komme med en range extender – men den kommer i hvert fall ikke til Norge.
Bilder viser et veldig ryddig interiør uten at det er så påtrengende moderne og high-tech at du får frost-følelse, og i bunnen av dashbordet finner vi en lang rekke herlige fysiske brytere.
Man regner med at når den debuterer offisielt på Shanghai-utstillingen vil prisen hete 160.000 RMB eller 23.600 dollar.