-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Til Norge i 2024
Xpeng viser sporty crossover
Xpeng benytter bilutstillingen i Shanghai til å lansere sin femte modell og betegner nye G6 som en «Ultra Smart Coupe SUV». Den skal inn i et segment hvor konkurransen er stor.
I en pressemelding forteller Xpeng at G6 Coupe SUV er den første produksjonsmodellen laget på selskapets nye elektrisk plattform, SEPA2.0. Bilen inneholder Xpengs nyeste teknologi innen selvkjøring, interiørkvalitet, lynlading og overlegne ytelser.
Den blir videre utstyrt med nyeste versjon av XNGP som er siste versjon av ADAS (Advanced Driver Assistance System) før bilen gjøres tilgjengelig for komplett selvkjøring.
Ung appell
Den kinesiske produsenten ønsker å appellere til en yngre kjøpegruppe gjennom slående design og sporty kjøreegenskaper og lover et rommelig interiør fullspekket med komfort- og infotainment-fasiliteter.
– G6 er en intelligent bil som er skapt takket være vårt teknologiske forsprang og nådeløse jakt på innovasjon som fortsetter å sette nye standarder, sa He Xiaopeng, styreleder og CEO i Xpeng ved avdukingen.
– Vårt mål er å redefinere mobilitetsopplevelser for en bred kundebase takket være strømlinjeformede konfigurasjoner, enestående ytelser, en oppslukende brukeropplevelse og effektivisering av produktforbedringer.
800 volt
Siden bilen er bygget på SEPA 2.0 plattformen vil den kunne tilby omfattende OTA-oppgraderinger i form av smarte funksjoner, sikkerhet, rekkevidde og kjøreegenskaper.
G6 tilbyr 800V og 3C-teknologi som gir svært god rekkevidde. Den maksimale ladehastigheten sørger for at bilen under optimale forhold kan lade tilstrekkelig for 300 km rekkevidde på kun 10 minutter.
Ifølge produsenten er designet «inspirert av science fiction og utviklet med konsultasjon fra den legendariske science fiction-forfatteren Cixin Liu.» De rene linjene er inspirert av flytende masser og gir en svært lav luftmotstand på 0.248 Cd.
Til Norge 2024
De forteller videre at G6 har hele 17 designelementer som er utviklet for å redusere luftmotstand, noe som bidrar til at bilen får utmerket rekkevidde.
Korte overheng foran og bak kombinert med en akselavstand på 289 cm skal sørge for maksimal plassutnyttelse og gode kjøreegenskaper.
– Vi gleder oss veldig til å få denne modellen til Norge sommeren 2024. Selv om priser og norske spesifikasjoner ikke er klare ennå, er jeg overbevist om at den vil passe godt inn i det norske markedet. Den kompletterer perfekt det modellprogrammet vi har i dag med nye P7 og G9, og beviser den satsingen og de ambisjonene vi i Xpeng har sammen med våre nye agentpartnere med dekning godt utover mesteparten av Norge, sier Managing Director i Xpeng Motors Norway, Claes Persson.
Foreløpig er det sparsomt med mål og tekniske data, men vi kan nok anta at den som P7 og G9 vil tilbys med både bak- og firehjulsdrift og en rekkevidde som kan nærme seg 60 mil.