-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jakten på nye designuttrykk
Endelig, noe helt annerledes
På jakt etter nye designuttrykk dukket denne opp. Riktignok med spesifikasjoner som en golf-buggy, men like forfriskende for det.
Det er et arkitektfirma med base i Mexico, Roth Architecture, som plutselig kommer opp med denne lille, organiske skapningen.
EK kaller de den, bygget spesielt for et stort utbyggingsområde Roth har gjort i samarbeid med noe som heter Azulik Real Estate.
Dermed kan de altså presentere verden for Azulik Mobility EK.
Elektrisk, selvfølgelig, et selvbærende, skumfylt, glassfiberkarosseri - designet med åpenbar innflytelse fra insekter – slik vi har sett eksempler på de siste årene.
Biodesign er blitt litt mote og skaper i det minste overraskende resultater – den mest seriøse innsatsen på området gjorde vel Mercedes-Benz med sin Vision AVTR fra 2019 (men ble ikke vist før i 2021).
Den var imidlertid ment som en ordentlig bil. Denne er bare beregnet til private eiendommer. Med en motor på 2200 watt gjør den ikke mer enn 40 km/t og har 100 kilometer rekkevidde.
Jeg aner ikke en gang hvor mange hjul den har, men det er plass til to passasjerer og en fører.
Mellom passasjerene er det en slags bordplate, den består av en stram duk, samme materiale som setene består av. Ellers er det mye lokalt treverk om bord. Også rattet er skåret ut av tre, mens dashbordet og brytere er 3D printet.
Av utstyr ellers finner vi doble koppholdere, trådløs telefonlader og – i denne helt åpne bilen – en elektrisk luftfukter!
Lokale håndverkere har gjort logoen på bilen. Den er formet i keramikk.