-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny B-Klasse i oktober
Tre år etter lanseringen fornyer Mercedes-Benz sin B-Klasse. De viktigste endringene er usynlige fra utsiden.
Lite synlig
Nå vil sikkert dere kjennere raskt se at enkelte detaljer i både eksteriør og interiør er endret i forhold til dagens modell. Men Mercedes-Benz fremhever at de viktigste nyskapningene er gjemt under skinnet.
Fortsatt skal B-Klasse leveres med seks alternative motorer. Ønsker du diesel kan du velge mellom B 180 CDI med 109 hk eller B 200 CDI med 140 hk.
Førstnevnte har fått redusert sine CO2-utslipp fra 146 til 137 g/km mens en B 200 CDI slipper ut 140 g/km (ned fra 146). Snittforbruket er henholdsvis 0,52 og 0,54 liter på mila mens det tidligere lå på 0,56 for begge modeller.
Bensintilbudet består av B 150 (95 hk), B 170 (116 hk), B 200 (136 hk) samt toppmodellen B 200 Turbo med 193 hk. Samtlige er oppdatert for å oppnå lavere forbruk, og resultatet er en snittreduksjon på 7 prosent.
For miljøet
B 150 og B 170 blir også tilbudt som såkalte BlueEfficiency-modeller, hvilket innebærer blant annet stopp/start-funksjon og aerodymaiske detaljer som reduserer forbruket. Dermed reduseres CO2-utslippet med ca 10 gram per kilometer til hhv. 148 g/km og 152 g/km.
Et nytt tilskudd i B-Klasse blir B 170 NGT BlueEfficiency. Modellen kan kjøres på både naturgass og bensin uten av effekten endres.
Når den kjøres på gass er forbruket 0,49 kg/mil, og dermed får den en rekkevidde på over 1000 km og et CO2-utslipp på 135 g/km.
Ifølge Mercedes skal det medføre drivstoffkostnader på omkring halvparten av hva det koster å kjøre på bensin.
Stagnasjon
En del nytt tilbehør kommer også på programmet for nye B-Klasse – deriblant aktiv parkeringshjelp og avanserte infotainmet-systemer.
Prisene er foreløpig ikke fastlagt, men vi loves mer informasjon i nærmeste fremtid. Hittil i år (pr 25/8) er det i følge OFV registrert 592 nye Mercedes B-Klasse – en nedgang på 30 prosent fra samme periode i fjor. Kanskje kan en liten ansiktsløfting hjelper til med å løfte salget.
Her ser du hva som er standardutstyr på B-Klasse Facelift.