Morgan for bilentusiaster i det 21. århundre.

God gammeldags fornyelse

Morgan omtaler den nye bilen Supersport som deres ledende modell for det 21 århundre. Intet mindre.

Publisert Sist oppdatert

Morgan lever sitt eget liv som nisjeaktør og den nye modellen Supersport skal kanskje leve godt frem til det 22. århundre.

Supersport representerer en ny generasjon sportsbil fra Morgan, med en ny aluminiumsplattform som gir et lettere og stivere chassis. Videre har modellen forbedret styring og fjæring.

Moderne funksjoner som integrert blåtann tilkobling og trådløs lading av telefonen representerer et friskt pust fra den tradisjonsrike bilprodusenten.

Lett topp

Brukervennligheten er også forbedret. Nå kan du bytte mellom hard top og soft top etter hva som passer sesongene.
Hard-topen er i karbonmateriale og veier bare 19,7 kg. Du slipper å engasjere naboene når toppen skal av.

Et stort vindu i hard-topen slipper inn masse lys i kupeen.

I motsetning til andre Morgan-modeller har Supersport bagasjerom som gjør den mye mer praktisk for lengere turer og bilferie.

Tysk drivlinje

Morgan kjøper motor fra BMW og Supersport leveres med B58 TwinPower Turbo rekkesekker som produserer 335 hestekrefter. Motoren er koblet til velkjente ZF som leverer en glimrende 8 trinns automatkasse til bilen.

Morgan og BMW har et 25 år langt samarbeid som begynte med Aero 8 i 2000.

Supersport starter på 85.000 pund før moms og avgifter. Legger vi til moms og norske avgifter runder vi trolig 2 millioner kroner hvis du skal ha bilen på norske skilter.

Aktuelle kunder kan prøvekjøre Supersport hos nærmeste Morgan forhandler allerede fra slutten av april ifølge produsenten. Da henviser de trolig til UK forhandlere.

Powered by Labrador CMS