-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kjøper seg inn i Gogoro
Castrol investerer i scooterprodusent
Castrol forbindes ofte med godlukt ut av eksosen, gjerne forbundet med motorer som foretrekker 8.000 omdreininger og oppunder 100 dB. Nå innledes en ny epoke.
Jeg sier ikke at dette er en skikkelig brekksladd. Castrol, som i dag eies av BP, har da vært flink til å betjene vanlige familiebiler også med smøremidler i verdensklasse.
De har jommen bygget seg en skikkelig profil på det som er litt raskere enn det vanlige, biler og motorsykler som ikke er helt dusinvare.
Men motorsport og det nye området de nå skal inn på – jeg har vanskelig for å se for meg den kombinasjonen.
Den som er blitt forbikjørt av en heftig totakter, der det eneste som var tilbake av opplevelsen var en herlig lukt av Castrol R olje, glemmer ikke den så lett.
Men nå er det åpenbart start på et helt nytt kapittel.
Batteribytte
De har investert £ 50 millioner i en scooterprodusent i Taiwan som heter Gogoro.
Greia deres er åpenbart et batteribytte system. De har allerede 600.000 kjøretøy på veien som benytter seg av til sammen 1,3 millioner «smarte» batterier i stadig bruk mellom scooterne og batterimagasinene som befinner seg i et nettverk som består av 12.500 batteribytte stasjoner.
Nå skal det sies at disse små kjøretøyene ser ganske fikse ut, og at sjefen selv, Horace Luke, åpenbart er ganske hands on, også når det kommer til design.
Så egentlig er ikke dette noe Castrol behøver skamme seg over, hvis de bare holder fanen høy på de andre feltene der de beveger seg.
Som Michelle Jou, Castrols CEO, sier:
– To-hjulinger er en kritisk del av vår globale portfolio, og etter hvert som en stor del av våre kunder går over til elektriske to-hjulere, har Castrol en viktig rolle å spille i dette øko-systemet.
Men Castrol som viktig sponsor i forbindelse med fartsrekordforsøk – som med det to-hjuls twin-motor turbo Triumph fartsuhyret for ti år siden, det kan vi vel kanskje bare glemme heretter?