-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjøper seg inn i Gogoro
Castrol investerer i scooterprodusent
Castrol forbindes ofte med godlukt ut av eksosen, gjerne forbundet med motorer som foretrekker 8.000 omdreininger og oppunder 100 dB. Nå innledes en ny epoke.
Jeg sier ikke at dette er en skikkelig brekksladd. Castrol, som i dag eies av BP, har da vært flink til å betjene vanlige familiebiler også med smøremidler i verdensklasse.
De har jommen bygget seg en skikkelig profil på det som er litt raskere enn det vanlige, biler og motorsykler som ikke er helt dusinvare.
Men motorsport og det nye området de nå skal inn på – jeg har vanskelig for å se for meg den kombinasjonen.
Den som er blitt forbikjørt av en heftig totakter, der det eneste som var tilbake av opplevelsen var en herlig lukt av Castrol R olje, glemmer ikke den så lett.
Men nå er det åpenbart start på et helt nytt kapittel.
Batteribytte
De har investert £ 50 millioner i en scooterprodusent i Taiwan som heter Gogoro.
Greia deres er åpenbart et batteribytte system. De har allerede 600.000 kjøretøy på veien som benytter seg av til sammen 1,3 millioner «smarte» batterier i stadig bruk mellom scooterne og batterimagasinene som befinner seg i et nettverk som består av 12.500 batteribytte stasjoner.
Nå skal det sies at disse små kjøretøyene ser ganske fikse ut, og at sjefen selv, Horace Luke, åpenbart er ganske hands on, også når det kommer til design.
Så egentlig er ikke dette noe Castrol behøver skamme seg over, hvis de bare holder fanen høy på de andre feltene der de beveger seg.
Som Michelle Jou, Castrols CEO, sier:
– To-hjulinger er en kritisk del av vår globale portfolio, og etter hvert som en stor del av våre kunder går over til elektriske to-hjulere, har Castrol en viktig rolle å spille i dette øko-systemet.
Men Castrol som viktig sponsor i forbindelse med fartsrekordforsøk – som med det to-hjuls twin-motor turbo Triumph fartsuhyret for ti år siden, det kan vi vel kanskje bare glemme heretter?