-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvos luksus-interiør
Det er ikke noen ny bil Volvo viser i Beijing disse messe-dagene. De viser noe som er meget mer interessant for kineserne: verdens mest vanvittige luksusinteriør.
Oppbevaringsrom for sko er kanskje ikke helt enestående i skreddersydde luksusinteriører. Men hos Volvo er det oppvarmet. Du kan hente ut selskapsskoene dine – eller jaktstøvlene – derfra, og de har termostat-garantert kroppstemperatur.
Vi ante kanskje at det skulle komme. I fjor slapp nemlig Volvo en antydning av fremtidige luksus-salong interiører på Shanghai-utstillingen. I sin XC90, som de da døpte Excellence.
Les også: Volvo-eksellense til Europa
Men nå har de tatt det hele helt til topps – kanskje litt over toppen forresten – og droppet de vulgære SUV-omgivelsene.
Den nye Lounge Console, som de kalte den, er presentert som en selvstendig skulptur, en slags installasjon. Men er åpenbart ment å finne sin plass i en strukket S90.
Komfort foran kvantitet
I Shanghai-utgaven hadde de hevet ut det ene setet slik at det var fire til sammen. Nå har de tatt den enda lenger, og droppet passasjersetet foran. Det betyr et venstre baksete med komplette fasiliteter.
Fotstøtte, digitalt display som du kan hente frem eller skjule, et stort bord. Det antydes tre modi der bak:
Arbeid, med fullt tastatur på bordet, og et skikkelig display foran deg. Eller underholdning med Netflix på skjermen og lyd gjennom trådløse Bowers & Wilkins øreklokker. Eller slapp-av modus med det hele. Nedslått seterygg, massasje og varme eller kaldluft fra hekken og opp – etter valg.
Kjøleskap for drikkevarene i midtkonsollen, oppvarmet eller nedkjølt koppe-holder. Eller skal vi si glassholder? Orrefors har selvfølgelig vært ute med krystallglass-kunstene sine.
Dersom Volvo har hatt disse Kina-vennlige luksusinteriørene i tankene sine lenge, gjorde de jommen et riktig valg da de ansatte en ny sjef for interiørdesign. Robin Page kom fra Bentley, der de ikke er helt ukjent med luksus. Men i Gøteborg – av alle steder – har han jommen fått lov til å ta den enda lenger.
Volvo har ikke sagt at dette skal i produksjon. Men deres kinesiske eiere har nok hatt en baktanke her.