-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det skjer i Oslo:
Motor-rave på Thune
Dere som fremdeles vet hva Thune var, vet også at navnet nok er mer forbundet med dampmotorer enn med høykomprimerte oktan&bly-slukere. Inntil i går.
Det skjer utrolig mye på Thune-området – det gamle industriområdet ved Skøyen i Oslo – der Skabo leverte jernbanevogner og der Thunes mek. bygde den mektige Dovregubben.
Tunge jernbane-tradisjoner.
Men så dukker det opp en invitasjon til et en-kvelds-stunt (eller kanskje den står hele helgen – hvem vet?) med «Bensin i Blodet».
Egentlig ikke så underlig. Området har begynt å overraske.
Det er bare noen uker siden SkøyenFestivalen ble trukket opp av hatten, nesten uten at noen visste om det på forhånd, men allikevel var alle der. Det er første gangen jeg har opplevd at halve Oslo har danset under en fløyelsmyk høsthimmel uten antydning til rølp, og at Frognerkilen fikk preg av lunt Middelhav.
Bakgrunn fra reklame
Denne gangen var det et forholdsvis nystartet galleri, Tad heter det – med gammelnorsk d – som ville vise frem noen av sine kunstnere med fellesnevner bil.
Det vil si – fellesnevneren helte egentlig i retning Porsche. Kanskje ikke så underlig – galleristen selv, Henrik Alfheim, kommer fra reklame der Porsche var en av de store klientene.
Men selv er han ikke vanskeligere enn at han bedriver et antall eldre Vespaer og har nylig også inntatt – applaus – en Husqvarna Hvitpilen.
Det blir også galt å si at han driver et galleri, for under en felles eiendomsparaply finner vi et fascinerende kooperativ med blant annet møbelforretning, designere, prototypeverksted (3D-printe huset ditt? Kom igjen. Scanne det gamle ankeret i bestefarsklokken så vi kan lage en ny slik at klokka går igjen – vær så god), rammeverksted, arbeidsplasser for kunstnere, bar og lunchrestaurant – et typisk eksempel på det nye Skøyenbegrepet som heter mangfold.
Pop up
Mens hovedgalleriet har sine faste kunstnere til faste tider var denne bensin&blod-øvelsen i et filial-lokale (tidligere bilverksted) bare ment som en pop up – pop down. Som et slags meeting, nytes og ferdig med det.
Fascinerende lokale og mange fascinerende bilder av kunstnere som hadde ideer både med hensyn til innhold, form og ikke minst struktur. Maler du oppå mikrosement blir det annerledes enn oppå lerret.
De som var med på happeningen var: Kyle Meyr (foto), Ronny Banks (tegneserie-inspirert), Jonathan Varcoe (først og fremst romantiske Porsche-bilder) og Jan Olav Forberg som maler street art på mikrosement.
Du finner mye om alle på nettet – også om deres automobile interesser.
– Blir det mer eksos her en annen gang? Spør jeg?
– Vær sikker, er svaret, – ideene bobler.
Neste gang har Alfheim også lovet å si fra på forhånd slik at BilNorge.no også kan si fra på forhånd.