-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjapp luksus-Bentley
Den har satt rekorder på isen i Bottenviken, men nå starter Bentley serieproduksjon av sin hittil raskeste modell.
Bentley benytter Goodwood Festival of Speed til å lansere det de betegner som sin hittil raskeste modell – Continental GT Speed.
Vi har sett tilsvarende spesifikasjoner tidligere, men det var i den åpne spesialutgaven – Continental Supersports Ice Speed Record cabriolet – som ble laget i et svært begrenset opplag på bare 100 eksemplarer.
Nå er det den nye coupéen – Continental GT Speed – som ser dagens lys. Med en potensiell toppfart på 329 km/t hevder Bentley dette er deres raskeste serieproduserte bil noensinne.
Null til hundre går på papiret unna på 4,2 sekunder – ikke dårlig for en luksusbil som veier nesten 2,5 tonn.
Kraftsenter
Det er VW-gruppens W12-motor som benyttes, en 6-liter med 48 ventiler, fire kamaksler og to turboer. I Bentley Continental Speed-versjon yter den 625 hk og har et maks dreiemoment på 800 Newtonmeter «for bekymringsfrie forbikjøringer».
De solide kreftene fordeles til alle fire hjul gjennom en ny 8-trinns automatkasse fra ZF.
Denne nye og avanserte girkassen leverer raske og myke skift for å sørge for optimal blanding av fart og raffinement. I tillegg sørger den for 12 prosent lavere utslipp enn forgjengeren med seks trinn.
Skjerpet
Styringen er tilpasset de ekstremt sportslige egenskapene, og fjæring og dempere er strammet opp for mer ekstrem kjøring, uten at det går nevneverdig på bekostning av komfortnivået.
Sportschassiset spisses av unike 21-tommers Speed-felger, tilgjengelige i to ulike utførelser, og med 275/35 R21 Pirelli PZero ultra-high performance dekk.
Eksteriøret har fått noen diskrete detaljer som viser at dette er en spesialutgave – blant annet mørktonet netting i grillen, større og lavere luftinntak og spesielle eksosrør med innvendige rifler.
Bentley Boys
Den håndbygde bilen har et eksklusivt interiør med «Mulliner Driving»-spesifikasjoner som kombinerer ekte luksus med en sportslig touch.
Bentley Continental GT Speed kommer i salg på høsten og gjør sin internasjonale debut på Goodwood Festival of Speed i helgen 28. juni til 1. juli.
Der skal den kjøres opp Goodwood Hill to ganger daglig av legendariske Bentley Boys – størrelser som Juha Kankkunen, Guy Smith og Derek Bell.
Vi sender vår heldige sommervikar til Goodwood neste helg, og kommer tilbake med en fyldig dekning og masse bilder fra festivalen her på Bilnorge.no.