-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls-Royce til Goodwood
Når BMW senere i dag skal fortelle om sine Rolls-planer, regner Financial Times med at tyskerne skal fortelle at den nye fabrikken skal ligge på området til Lord March – de fleste forbinder vel Goodwood-navnet med engelsk bil og motorsport.
Morsom diskusjon akkurat det, men realitetene nå er at da Ferdinand Piëch kjøpte bildelen til Rolls-Royce trodde han at det var det han hadde kjøpt. Siden han ikke hadde lest den lille skriften, var det litt overraskende da han oppdaget at Rolls-navnet faktisk tilhørte BMW. Så ble de to tyskerne enige om en overgangsordning der VW betjener begge merkenavnene frem til 2003, da splitter de.
Denne perioden er vel kanskje ikke spesielt vellykket, man kan forstå det om VW er litt halvhjertet i sine markedsføringsinnsatser. I fjor sank den samlede produksjonen av de to merkene fra 1600 enheter til 1510, hvorav 439 hadde Rolls-radiatoren.
Planene er imidlertid friske, VW sier de skal bygge 5000 Bentleyer årlig om fem år, mens BMW sier at de skal bygge 1000 Rollere hvert år fra en ny fabrikk.
Som altså later til å skulle bli bygget på Goodwood-området, en helligdom for alle engelske bilromantikere. En av de første etterkrigsbanene i England, der den nåværende Lord March har sørget for en fantastisk gjenoppliving av motorsport-tradisjonene, ved å arrangere to nostalgi-stevner av enorme dimensjoner hvert år.
Sannsynligvis vil BMW kunne gjøre dette til et skikkelig sympati-jippo etter at de forholdsvis klossete kvittet seg med Rover. Uansett så er en investering på 50-100 millioner pund, og oppbygging av 1000 plasser for vel kvalifisert arbeidskraft seriøse argumenter.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no