-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bentley går til fashion
Når en bilprodusent tar med seg en jobb til Royal College of Art i London, er det vanligvis for å engasjere studentene på transport-design. Men ikke Bentley, nei.
Da et par av Bentleys toppdesignere kom til Royal College of Art for et halvt år siden, fant de veien til Fashion-studentene. Robin Page, sjef for interiør design og Brett Boydell som har gjort interiørene blant annet på Brooklands og Azure, ba studentene komme opp med forslag på tre veldefinerte oppgaver:
Det første var en kåpe, ¾ lang, spesielt egnet for turer i bil. Det andre var et sett kjøresko og til sist skulle studentene tenke fornuftig på weekend-, overnattings-bag.
Backflash
Jeg får litt backflash til god gamle dagers Concours d’Elegances her, for da var det ikke bare bilen man viste fem, men samtidig defilerte en nydelig dame med klær og utstyr som utvilsomt var i full harmoni med bilen.
Bentley’er var alltid elegante nok til at de deltok med hell i konkurransene både før og etter krigen, og bilenes kvinner og utstyr var veldig ofte slik at førstepremiene haglet.
At designerne også presiserte at de gjerne så designspor hentet fra dagens Continental GT, kan styrke min Concours d’Elegance-teori:
Conti GT er nemlig så ganske utvilsomt inspirert av en av Bentleys 50-talls design-ikoner, R Type Continental (eller Olga som den het, etter registreringsbokstavene på den første: OLG) en bil som dro hjem en rekke premier i diskrete skjønnhetskonkurranser.
Høy standard
Det var 17 studenter som startet dette arbeidet, og alle skjønte selvfølgelig at dette skulle speile Bentleys posisjon et sted i nærheten av toppen på luksus-trappen.
Selv om Robin Page kunne fortelle om en fantastisk høy standard over hele linjen, var de nødt til å kåre tre vinnere som alle skal vise sin greie når semesteret er ferdig, litt nærmere sommeren.
Det morsomme er at i hvert fall to av de tre finaleproduktene var ganske avanserte og krevde en del av tilskueren før det ble åpenbart hva dette hadde med Bentley Continental GT å gjøre
Spanske Alvaro Gonzalez gikk egentlig ut fra en klassisk gallasko, som han deretter kapslet inn i gummi for å skape en blanding av visuell effekt og praktiske egenskaper.
Men han stoppet ikke der: ”jeg brukte mange gamle karosserilinjer for å skape skoen min, linjer som jeg både abstraherte og endret dimensjonene på, før jeg fikk skapt noe helt nytt, men med Bentley røtter”.
Og danske Louise van Hauen var også ganske radikal. Hun startet med en myk skinnbag med forsterkede hjørner og Bentley-logo håndbrodert på fronten, men deretter kom en trolleykoffert i kulfiberarmert plast som kan omslutte hele bagen. ”Opplegget er at her har du en skulderveske som kan omskapes til bagasje”.
Det var vel kåpen fra engelske Rebecca Thomson som er mest klassisk, basert som den er på ”spiriten til en Bentley-kvinne”. Men hun har i hvert fall klart å skille mellom eksteriør og interiør.
Eksteriøret er enkelt og stilig, med bruk av stoffer som gir kontraster både i materialer og farger. Mens innvendig er den stukket i vaffelmønster ”for virkelig å gjenskape håndverket og kvaliteten og detaljene i et Bentley-interiør”.
”Både teknikken, håndverket og de endelige resultatene har imponert oss enormt” sa Bentleys folk. Og skolen var like begeistret:
”Det er viktig med slike sponsor-oppgaver. Studentene lærer blant annet å forholde seg til klare kunde-oppdrag, samtidig som de får anledning til å samarbeide med etablerte, globale merkevarenavn”, sa professor Wendy Dagworthy - det er hun som leder RCA.