-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gjenskapt etter nitti år
Jeg vet ikke hva han håpet på, han som hadde bygget en 2/3 replica av en Blower Bentley. Noen Baby-Bugatti pris ble det i hvert fall ikke.
Det er ikke så lenge siden en av de originale barneutgavene av Bugatti 35 ble solgt for rett under 100.000 dollar.
Det skjedde på en av Retromobile-salgene i fjor, og egentlig har jeg en sterk følelse av at en tilsvarende barne-leke-bil har gått for godt over 100.000 dollar litt tidligere.
Men dette er tross alt originale biler, bygget på Bugatti-fabrikken, med eget modellnummer (type 52) opprinnelig bygget for Ettores fem år gamle sønn, Roland, i 1925, men deretter bygd og solgt til selskapets rike og berømte kunder som sannsynligvis gledet en og annen unge med dem.
Nybygget
Nå var det en barneutgave av en Blower-Bentley som var til salgs hos Bonhams under årets Retromobile.
Den var bygget så nylig som i fjor – sannsynligvis fullstendig uberørt av barnehender, og virket kanskje i største laget som leke. Tre meter lang – det er da nesten voksent. Riktignok var den opprinnelige 4,5-literen, som vant Le Mans fire ganger på rad mellom 1927 og 1930, en stor bil på 438 centimeter, men den kunne kanskje vært skarlet ned litt mer.
Nå var størrelsen åpenbart ikke noe hinder for et vellykket salg. Bilen hadde en reservepris på mellom 5.000 og 7.000 euro. Den endte på solide 12.000 etter en ganske livlig budrunde.
I tillegg til den håndbygde skalamodellen fikk du en 9-hesters bensinmotor, tre-trinns selvskiftende girkasse (pluss revers), speedometer som forteller alt opp til toppfart på 55 km/t.
Alt som skal fungere, fjærer, bremser, styring, fungerte. Selvstarter og lys også – og to batterier.
Det tar nok en stund før den er der oppe sammen med Cobra og XK120 – barnereplicaer som vi hatt svevende rundt 40.000 dollar-merket i det siste. Men denne Bentleyen hadde en uventet god start på en, sikkert, lang auksjonskarriere.