-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ingen kjappere?
Ifølge Bentley er dette verdens raskeste fireseters cabriolet. Den debuterer i Detroit om et par uker.
Selvsagt må den britiske luksusbilprodusenten i tysk eie ha en åpen utgave som kan ta pusten av noen og enhver. De lanserte sin hittil råeste coupé, Continental GT Speed i fjor sommer, og til bilutstillingen i Detroit har de med seg Continental GT Speed Convertible.
Motoren er den samme i de to – en 6,0-liters W12 som byr på 625 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 800 Newtonmeter ved 2000 omdreininger.
Blant de raffinerte detaljene vi finner på Continental GT Speed Convertible er blant annet nakkevarmere og 21-tommers spesialfelger.
De skryter av klasseledende vridningsstivhet, men selv om det jo ikke er så mange å sammenligne med i denne klassen, ligger denne i nærheten av stivheten i Lamborghini Gallardo coupé.
Og der finner vi nok forklaringen på vektøkningen – den åpne utgaven veier 175 kg mer enn den lukkede. Men når du veier fem kilo under 2,5 tonn, blir jo dette nærmest å regne for en pølse i slaktetida.
Ytelsene er det i alle fall lite å utsette på (tall for coupé i parentes) – den gjør 0-100 km/t på 4,4 sekunder (4,2), 0-160 km/t på 9,7 sekunder (9,0) mens toppfarten er oppgitt til 325 km/t (330 km/t).
Og har du råd til en bil som dette, så gir du antagelig blaffen i hva den drikker. Med slike ytelser må det likevel regnes som akseptabelt med et snittforbruk på 1,49 liter på mila, eller 2,27 l/mil når du cruiser i byhastigheter.