-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norsk-inspirert Bentley cabrio
Bentley selger godt av sin Continental GT, nå viser de konseptbilen Arnage Drophead Coupé. Dette er en cabriolet med stofftak, og interiøret er blant annet inspirert av arbeidet til en norsk møbeldesigner.
Olav Eldøy er nok mest kjent som designeren bak den spennende stolen Peel, som er inspirert av appelsinskall. Møbelprodusent Stokke kan fortelle at de ble presentert for et appelsinskall av designeren, og at dette skulle være en stol. Formen og funksjonen - og når den lages i orange, også fargen - er tydelig inspirert av appelsinskall.
Volkswagen-eide Bentley er så inspirert av Peel-stolen at de tydelig nevner den og designer Olav Eldøy i pressemeldingen for cabrio-konseptet Arnage Drophead Coupé. De sier deres egne interiørdesignere likte enkelheten til stolens design, hvor kurvene til appelsinskall utgjør et kroppsomfavnende sete. Bentley-designerne skal ha benyttet de samme prinsippene i utformingen av baksetet og armlenene. Vi har litt problemer med å se det ut fra pressebildene, men kanskje er det mer tydelig i virkeligheten.
En telefon til Olav Eldøy selv avslører at han er helt uvitende om at han er inspirasjonskilde hos Bentley, han har ikke hatt noen kontakt med dem. Men Eldøy synes det er hyggelig at han nevnes i forbindelse med konseptbilen fra den britiske bilfabrikken. Eldøy er selv bilinteressert, han er medlem i Klubb Alfa Romeo Norge og har en 1960 Alfa Romeo Duetto med såkalt boat tail, og en 2004-modell Alfa Sportwagon.
Han kan fortelle om den norske designeren Terje Ekstrøm som står bak den spennende stolen Ekstrem, som var i kontakt med Mercedes-Benz før de skulle presentere den kompakte bybilen Smart. De ville benytte designelement fra Ekstrem-stolen i Smart, men dialogen døde ut. Senere oppdaget man at Smart likevel hadde tatt i bruk designelement fra Ekstrøms stol, uten å kreditere ham. Smart og Mercedes-Benz benektet at det var noen sammenheng da møbelprodusent Stokke stilte spørsmål ved designlikhetene.
Men denne gang var det altså en Bentley, og det er nydelige Arnage R som har stått som donor. Her er plass til fire voksne i komplett komfort, i baksetet er det 20% mer armslag enn i Bentley Azure cabriolet som sluttet å produseres i 2003. Stofftaket bruker 25 sekunder på å legge seg flatt ned bak setene. Der finner man også pop-up beskyttelsesbøyler i tilfelle kollisjon med rundkast. Under panseret sitter den samme V8-motoren på