-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En laaaaang brite
Bentley forbereder en facelift på stor-sedanen Mulsanne. Med den kommer også en større utgave – en stor-stor-sedan.
Bentley forbereder seg i disse dager på salgsstart av den nye ultraluksus-SUV-en Bentayga.
Bentayga ble lansert på Frankfurt-messen tidligere i høst, og vi kan forvente at flere av detaljene til den svære SUV-en også blir å finne på den lett oppdaterte Mulsanne.
For eksempel frontlyktene.
Mulsanne får en ansiktsløftning i ordets rette forstand; lyktene flyttes lengre opp på skjermene, og de ytterste lyktene blir LED-ringer.
I midten av LED-ringene sitter et deksel lakkert i bilens farge, som lekkert nok inneholder lyktespylerne.
Djevelen ligger i detaljene, og Bentley vet hvor han bor.
Utvendig er det ellers lite nytt å spore i den lille oppdateringen av den store bilen.
Innvendig er det mer usikkert hva vi kan forvente.
Bentayga har nok lånt ut noen detaljer her også – oppgradert infotainmentanlegg, for eksempel.
Motorutvalget blir som før; en 6,75-liters V8-motor. Standardutgaven har 512 hestekrefter, og Speed-utgaven 537 – begge med over 1000 Newtonmeter dreiemoment!
En liten økning i effekten kan være mulig, men viktigere er det nok at forbruket forventes å synke noen hakk.
342 gram CO2 per kilometer kan få hvem som helst til å rynke på nesen.
Men Bentley nøyer seg ikke med en vanlig facelift.
De tester nå også en strukket utgave av Mulsanne, med ekstra akselavstand. Foreløpig heter bilen bare Mulsanne LWB (long wheel base), men det kan endre seg til lansering.
Lengden vokser nok med 20-25 centimeter, perfekt for de som synes 5,58 meter bil ikke er nok i utgangspunktet …
Det sies at LWB-utgaven i første omgang kun skal selges i Kina, og ikke i Europa og USA.
Det er jo synd. Det er akkurat denne bilen jeg kunne tenkt meg å bruke til butikken hver dag.
Motorene fra den, eh, vanlige Mulsanne blir også å finne i LWB-utgaven.
Selv kinesiske baksetesjåfører klarer seg nok med 537 hestekrefter.