-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
E-Klasse relanseres, kun status-utgave for Norge
Mercedes-Benz-importør Bertel O. Steen har hørt på kundene. Til våren kan du sette deg bak rattet i nyeste generasjon E-Klasse.
Mercedes-Benz-importøren Bertel O. Steen sluttet å selge E-Klasse og en rekke andre fossilmodeller i 2023.
Produsenten hadde en strategi om å bli helelektriske innen utgangen av tiåret, og Norge skulle være ekstra tidlig ute med denne planen.
Nå gjør Bertel O. Steen helomvending med relansering av E-Klasse i Norge.
Modellen som tilbys for norske kunder er den robuste E 300de All-Terrain med høyere bakkeklaring, perfekt for røffe veier og høye brøytekanter.
Dette er en ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer. Forbrenningsmotoren er 2 liter diesel rekkefirer med 197 hestekrefter. Samlet systemeffekt er 313 hestekrefter. Firehjulstrekk er standard.
Tar høyde for økt avgift
Importøren har satt sammen en utstyrspakke, Special Edition Plus, med blant annet luftfjæring, tilhengerfeste, elektriske seter med minne, oppvarmet ratt og kamera "rund baut".
For de litt mer forfengelige finnes det også en Premium Edition, ifølge importøren. Det fremkommer ikke hva du får av ekstra utstyr på denne varianten, men vi må anta et enda rikere utstyrsnivå.
Dette er E-klasse All-Terrain-prisene:
Prisene inkluderer frakt og levering Oslo.
- E 300de 4MATIC All-Terrain Special Edition Plus: Fra 1.073.900 kroner
- E 300de 4MATIC All-Terrain Special Edition Premium: Fra 1.173.900 kroner
Importøren opplyser at prisene inkluderer forventet avgiftsendring som trer i kraft for hybrider 1. april 2025. Dette dreier seg sannsynligvis om rundt 50.000 kroner.
De første kundebilene forventes på norske veier i løpet av våren 2025.
- Nye E-Klasse All-Terrain kombinerer elegant design med førsteklasses komfort og god fremkommelighet. Med Special Edition Plus får kundene en godt utstyrt bil med en imponerende elektrisk rekkevidde til under 1,1 millioner kroner. Vi gleder oss til å se de første kundebilene på norske veier i løpet av våren, sier Thorbjørn Myrhaug, direktør i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Lite bagasjerom
Skal du på konkurssalg hos Home & Cottage blir 460 liter bagasjerom kanskje litt snaut. Hvis du ikke trenger å ha med deg masse folk kan du legge ned baksetene. Da sluker bilen hele 1.675 liter.
PS! I den rene fossilutgaven av E-Klasse, der hybridbatteriet ikke forsyner seg av bagasjeromsplass, har du rause 615 liter tilgjengelig. E-Klasse med kun diesel- eller bensinmotor kommer ikke i salg i Norge.
Nisjebil
Det er ikke et stort marked Mercedes-Benz prøver å vekke til live i Norge. Konkurrenten BMW fjernet aldri sin fossile 5-serie. Ifølge tall fra OFV er det ikke registrert mer enn åtte BMW 5-serie plug in hybrid i hele 2024 og frem til i dag.