-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Dacia Bigster
Full-size SUV fra Dacia
Dacia viser nå sin neste SUV. Bigster har firehjulsdrift og inntil syv seter. Men du får neppe se den i Norge.
Bigster er merkets største modell hittil og staker opp veien mot det konkurranseutsatte C-segmentet blant SUV-ene. Når bilen kommer på markedet neste år vil den konkurrere mot modeller som blant andre Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 og Ford Kuga.
Bilen har en design som ligger tett opp mot konseptet vi møtte i 2021 og kommer med firehjulsdrift og «ekte off-road egenskaper». Markante hjulbuer, LED-lys og store 19-tommers felger viser at Bigster er i familie med Duster som kom ny i vår.
Bigster skal bygges på Renault-Nissan-Mitsubishis CMF-B-plattform som den deler med Duster, Sandero, Jogger og Clio. Som et resultat skal bilen leveres med elektrifiserte drivlinjer, men ikke som ren elbil.
Flaggskipet
Flaggskipmodellen blir Hybrid 155 som leveres med en 107-hesters bensinmotor og to elmotorer samt en liten batteripakke på 1,4 kWt. Samlet effekt er 155 hk som sendes til alle fire hjørner gjennom en 6-trinns automatkasse.
Kunder kan alternativt velge TCe 140 som har en 3-sylindret 1,2-liter med 140 hk koblet til et 48-volts mildhybrid-system. Tredje alternativ er TCe 130 som også tilbys i Duster. Begge disse tilbys med 6-trinns automatgirkasse.
Innendørs sørger et 10,1-tommers display for å være kompatibel med din smartfon slik at denne kan benyttes til navigasjon. Et gedigent bagasjerom på 667 liter gjør det naturlig å sammenligne Bigster med Kodiaq og 5008.
Siden bilen ikke kommer som ren elbil er den neppe interessant for Norge.