-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini i ny form
Vi har kjørt nye Mini Clubman. På en glimrende måte har smarte konstruktører kombinert kjøreglede med praktiske egenskaper.
Til store bilder av Mini Cooper S Clubman
Fra fronten og til B-stolpen er den lik en vanlig Mini, men derfra og bakover er det hele svært annerledes. Bilen er strukket med 24 cm, noe som kommer godt med for både passasjerer og bagasje. En ekstra bakhengslet halvdør på høyre side gjør det enkelt å stige inn i baksetet, og fire voksne med moderate dimensjoner sitter greit – om ikke super komfortabelt – i en Clubman.
Bagasjerommet når du lett gjennom doble bakdører hengslet i bilens hjørner. 260 liter har du til disposisjon med setene intakt, 930 liter når du klarer deg med forsetene.
Les også: Clubman på veien
Gokart
Bilen gir samme gokart-følelse som en vanlig Mini. Vi kjørte potente Cooper S med 175 hk og sportsunderstell, en bil som får frem smilet hos entusiastiske bilførere.
De første eksemplarene av Mini Clubman kommer til Norge mot slutten av året, men du kan se den om du besøker Bil07 i Lillestrøm i november. Tre forskjellige varianter tilbys i startfasen, Cooper og Cooper S med bensinmotorer og Cooper D med en gjerrig diesel som klarer seg med 0,41 liter på mila og et CO2-utslipp på 109 g/km.
Du kan lese mer om Mini Clubman i oktober-utgaven av bladet Bil. Priser og viktigste data på nyheten er som følger:
Modell | Gear | Motor | Aks. | Forbruk | CO2 | Pris |
Mini Cooper Clubman | Man. | 1,6/120hk | 9,8 sek. | 0,55 | 132 | 245.700 |
Mini Cooper Clubman | Aut. | 1,6/120 hk | 10,9 sek. | 0,66 | 159 | 279.500 |
Mini Cooper S Clubman | Man. | 1,6/175hk | 7,6 sek. | 0,63 | 150 | 332.600 |
Mini Cooper S Clubman | Aut. | 1,6/175hk | 7,8 sek. | 0,70 | 168 | 363.500 |
Mini Cooper D Clubman | Man. | 1,6/110hk | 10,4 sek. | 0,41 | 109 | 251.600 |
Mini Cooper D Clubman | Aut. | 1,6/110hk | 10,9 sek. | 0,51 | 136 | 277.300 |