-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny turist-attraksjon
I samarbeid med Pininfarina har Maserati designet noe av det vakreste du kan få med deg på utstillingen i Lillestrøm – Gran Turismo.
For den som husker konseptbilen Maserati Birdcage 75 er det tydelig å se hvor mye av inspirasjonen til nye Gran Turismo kommer fra.
Bilen erstatter dagens Maserati Coupé, og er definitivt en langt lekrere kreasjon. Lenger og lavere enn forgjengeren, og med lenger og mer utpreget front i kontrast med Coupeen som var heller butt.
Kanskje er den mer dramatisk enn pen, men det er en bil som har mye å glede seg over når du begynner å studere de kurvede linjene, den konkave grillen og heftige hjulbuer.
Stor og rask
Gran Turismo er lang – den er faktisk lang nok til å romme fire voksne mennesker – men det betyr også at den veier 1880 kilo. Den er bygget på samme chassis som Quattroporte, men akselavstanden er 125 millimeter kortere, og overhenget bak er kortere. I tillegg lover Maserati at Gran Turismo er 30 prosent stivere.
Bilen har en 4,2 liters V8 fra Ferrari med 405 hester ved 7100 o/min. Det gjør den i stand til å sprinte fra 0 til 100 på 5,2 sekunder, og toppfarten er 283 kilometer i timen.
Frem og tilbake
Etter å ha vært under vingene til Ferrari i åtte år, er Maserati nå igjen tilbake hos Fiat. Sergio Marchionne som har hatt suksess hos Fiat er nå satt på oppgaven med å få Maserati tilbake på et spor der man både selger biler, og tjener penger.
Målgruppa er klar – det amerikanske markedet kommer til å spise godt over halvparten av produksjonskapasiteten hos Maserati, og kanskje derfor har man også vektlagt komfort noe mer enn sportslighet når bilen ble utviklet.
Maserati har beveget seg helt opp i toppen når det gjelder kvalitet, det viser målinger fra blant annet JD Power, og står ikke noe tilbake for andre europeiske prestisjemerker som man skal konkurrere med.
Så har du noen penger til overs er det bare å tusle bortom standen til Autostrada på bil07.