-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vil vise vei til fremtiden
Når bilbransjen i perioden 7.-11. november inviterer til bilutstilling på Norges Varemesse i Lillestrøm, er det første gang siden 1991 at alle importørene står bak.
Under BIL 2007 ønsker bilbransjen å vise at de tar ansvar for miljø, teknologisk utvikling, sikkerhet og rekruttering til bransjen.
- Vi vil vise at vi står for noe mer enn bare hestekrefter og motorvolum, sier leder for hovedkomiteen, Tor I. Berge. Med det fokus som er på bilens plass i samfunnet er han sikker på at en utstilling som dette i tillegg til underholdning og show, også vil skape debatt om viktige spørsmål knyttet til bil og utvikling.
Inviterer til samarbeid
Bilbransjen vil samarbeide tett med miljøorganisasjonene og har som mål å demonstrere både dagens og fremtidens miljøteknologi.
Det skjer mye både med bilene teknologisk og sikkerhetsmessig og bransjen ønsker sammen å vise hvordan dette fungerer.
- Mye av den teknologien som vi ser i dagens biler utvikles av tredjepartsleverandører, og det er derfor naturlig for oss å vise frem dette sammen, sier Paul Hegna som er leder for informasjonsutvalget til utstillingen.
31.000 kvadratmeter
Rundt 400 biler vil få plass hos Norges Varemesse i Lillestrøm, arrangørene lover at det skal bli et variert utvalg.
- Vi har sagt at dette skal være en utstilling av nye personbiler, det betyr at varebiler og andre nyttekjøretøy ikke vil være til stede. I tillegg til dette skal vi selvsagt vise frem det som er sexy og spennende – design skal stå i høysetet, sier Berge.
Målet for utstillingen er å samle opp mot 100.000 besøkende, noe som i følge Trond Andersen hos Norges Varemesse nesten vil være umulig.
- Under bilutstillingen i 2004 var det over 78.000 innenfor dørene, det var en enorm utfordring for oss. Vi skal klare 85.000, men alt ut over dette er tett på umulig, sier Andersen.
I tillegg til de nye bilene skal det være utstillinger av konseptbiler, veteranbiler, rekvisita, organisasjoner og andre aktører.
Det er imidlertid bilimportørenes messe, og mesteparten av 31.000 kvadratmeterne blir belagt av disse.
- Vi er så godt som ferdig med fordeling av plassen, og så langt har ingen gått i strupen på hverandre, det må vi jo si er en god start, smiler Berge.
Bredt seminarprogram
Arrangørene av BIL 2007 ønsker å gjøre dette til hele landets bilmesse. Det gjør man blant annet ved å sette sammen et stort og rikholdig seminarprogram. På dagens pressekonferanse kunne man love internasjonale storstjerner som skal kunne sette dagsorden og ikke minst, skape blest rundt messen.
- Hele seminarprogrammet vil være klart rett etter sommeren, mens rammene rundt det store åpningsseminaret nok vil være klart før sommeren, lover Berge.
Sett allerede nå et kryss i kalenderen for dagene 7. til 11. november 2007.