Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.
Teaser fra bladet Bil 11.2019.

Nytt Bil i postkassen

Hvis du lurer på hvordan det oppleves å trykke gasspedalen i bunn på en McLaren 720 S Spider, er det bare å slå opp i seneste nummer av bladet Bil. Bladet i utvidet utgave inneholder 42 sider om kommende Oslo Motor Show.

Publisert Sist oppdatert

7,8 sekunder – ikke fra 0-100 km/t – men til 200 km/t. Det er i kortform McLaren 720 S Spider med 720 hk og 770 Nm i moment tatt ut av en fireliters V8 plassert rett bak seteryggene. 720 S Spider tar deg til lykkeland før du kommer til siste stavelse i ordet.

Og dette er bilen du kan slippe ned under 50 km/t i høyeste gir uten at den protesterer og som i samme gir tar deg til nær 340 km/t mens du hiver etter pusten.

Møt McLaren på Bil stand på OMS
Ikke sett en ekte McLaren før? Da er det bare å møte opp på Bils stand på Oslo Motor Show siste helga i denne måneden. Der står den, og er du heldig får du både høre brølet og hilse på eieren, Henry Harrfeldt. Han er norsk og har i tillegg i garasjen en Ford GT 40, bilen som Ford utviklet på 1960-tallet fordi de ikke fikk kjøpt Ferrari, og som senere vant 24 timers løpet på Le Mans fire år på rad. Harrfeldt har også en AC Cobra 427.

Alt dette leser du naturligvis om i seneste nummer av Bil.

Jubileumsshow
Til Oslo Motor Show, i år for tiende gang og lagt opp som en gedigen jubileumsfeiring, kommer den aller dyreste bilen som noen har vært på OMS: McLaren GTR Longtail. Bilen, den ble kun bygd i ti eksemplarer, er utlånt fra BMWs samling. Siden GTR Lonttail ikke er til salgs er det vanskelig å anslå eksakt pris, men BMW har selv antydet minst 150 millioner kroner og et privat eid eksemplar skal være omsatt for 100 millioner kroner mer.

Sannsynligvis er dette også den dyreste bilen som noen gang har vært på norsk jord. Mer om GTR Longtail leser du i Bil.

Til OMS kommer også bilen til Mr. Bean, Minien, den ekte med lenestol på taket. Også den utlånt fra BMWs klassiske samling. Les om den i Bil.

Mer enn USA-biler
Det er nå flere år siden AmCar bare var amerikanske biler. Og på OMS varter de opp med en flott stand hvor bilene presenteres i sirkel og opplyst nedenfra. Jeg nevner noen: Chrysler New Yorker, De Tomaso Mangusta, Citroën SM, Mercedes 220 SE Coupe, Dodge Charger, Volvo P1800 ES for ikke å snakke om Cadillac Eldorado Convertible, kronjuvelen på den 529 kvadratmeter store standen til AmCar.

Bladet Bil har naturligvis flere detaljer om AmCars deltakelse på OMS.

Selvfølgelig inneholder Bil mer enn Oslo Motor Show-stoff. Hvordan livet arter seg i en Mercedes-AMG GT C Roadster deler vi gjerne med deg.

Elektrosjokket
Elektrosjokket bruker vi som tittel på tre dagers kjøring gjennom fire land midt i Europa i Porsche Taycan Turbo S. Råere kjøreopplevelse får du ikke i noen masseprodusert elbil i dag. Ta bort Turbo og du står igjen med Taycan S. Samtidig synker prisen fra 1,6 til 0,9 millioner kroner. Det kan gjøre Porsche til en av storselgerne i 2020.

Detaljene om Taycan leser du i Bil.

I den motsatte enden av elbilskalaen har vi kjørt MG ZS EV fra kinesiske SAIC, en SUV som med «alt» utstyr prises til 250.000 kroner, og nå trolig kommer til Norge via Jaguar/Land Rover-nettverket.

Gledessprederen
Og vi har snakket lenge med Tore Strøm, mannen som har tatt Mazda MX-5 klubben gjennom 20 års jubileumsfeiring samtidig som denne ikoniske sportsbilen som har gitt eierne så mange gleder i år runder 30 år.

For å balansere det elektriske mot det fossile er testen denne gang helt fossil, men like fullt relevant for SUV-hungrige bilkjøpere. Hvordan Honda HR-V klarte seg mot Mitsubishi Eclipse Cross leser du i utgaven av Bil som i disse dager dumper ned i postkassen hos abonnentene.

Bladet Bil kommer også snart i løssalg, men benytt deg gjerne av vårt abonnementstilbud om du vil være blant de første som får bladet hjem i posten.

Powered by Labrador CMS