-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SISTE SJANSE - Stem på Årets Bil i Norge!
Sammen med Dagbladet og dagbladet.no skal vi, med hjelp fra dere, kåre Årets Bil i Norge.
SISTE SJANSE: STEMMEURNENE STENGES MANDAG 19/12 KL 09.00
Det er dere, leserne, som skal avgjøre hvilken bil som er tittelen verdig, forsiktig overkjørt på udemokratisk vis av vår fagjury.
På denne siden, og i bladet BIL nr 11, samt på Dagbladet.no og Dagbladets bil-bilag 6 oktober, vil du finne en liste over biler som er kandidater. Det vil si biler lansert i Norge i år til og med midten av september.
Juryen består forresten av Siv Jensen, profilert politiker som kjører Saab cabriolet, Torkjell Berulfsen, åpen-Audi kjører, Øystein Sunde, entusiastisk eier av gul Morgan, Arve Winge som kjører BMW 528. Fam Gudim som ikke kjører noe spesielt men som lærte å kjøre fort av sin bestefar, en av Norges fremste banekjørere i sin tid, da hun var ca. 7 år gammel. Dagbladets bil-journalist Are Borgir deltar også sammen med Bils redaktør Jon Winding-Sørensen.
Avstemmingen skjer ved at dere krysser av på tre bilmodeller som dere mener fortjener tittelen Årets Bil i Norge. Kriteriene avgjør dere selv. Om bilen er kul, har en god forhandler, eller om gearkassa imponerer er uten interesse for oss. Det er nok å vite hva du synes.
MEN, og her kommer det udemokratiske inn. Jurymedlemmene har også stemmerett og deres stemme teller hver 5% av det samlede antall innkomne publikumsstemmer. 100.000 stemmer inn betyr at hvert jurymedlem stemmer for 5000. Grunnen er dels at vi ønsker å få litt faglig plenumsdiskusjon inn i avgjørelsen, og dels at vi på denne måten kanskje kan nøytralisere en eventuell VG-liste-type-påvirkning.
Nedenfor er det bilder (med modellnavn) på kandidatene som dere kan stemme på.