-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
EU planlegger elbil-subsidier
Financial Times skriver i dag at EU arbeider med flere mulige planer for å støtte en skakk-kjørt europeisk bilindustri ved å innføre subsidier for å få fart på elbilsalget.
Det er i et intervju med Teresa Ribera, executive vice president i EU Kommisjonen og ansvarlig for Unionens «grønne industri» dette kommer frem. Hun bekrefter derved et bemerkning fra Tysklands forbundskansler, Olaf Scholz.
Tirsdag sa han at kommisjonen jobbet med et subsidie-program han hadde foreslått.
Tyskland fjernet sine subsidier i 2023 med det resultat at elbilsalget sank sterkt, med følgeresultater i hele EU.
I dag har noen medlemsstater elbilstøtte, men ordningene og summene varierer kraftig. En rekke markeder er uten insitamenter overhodet.
Utfordringene for EU nå, skriver avisen, er å komme opp med et forslag som møter WTO-regler og som samtidig hindrer midlene fra å strømme til de kinesiske produsentene som stadig øker sine markedsandeler.
Ribera sier i intervjuet at man må finne en meget vanskelig balanse mellom rask elektrifisering av bilparken og misforholdet mellom forskjellige europeiske produsenters evne til å levere. Da tenker hun både på volum, kvalitet og modellutvalg.
Hun sa også at hun ikke ville flytte på 2035 som deadline for fossile motorer, men at hun var åpen for «fleksible» løsninger på de gjeldende CAFE-reglene og var i «åpen samtale» med bilprodusentene.