-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Biler på møbelmesse
I år var flere bilmerker enn noen gang engasjert i Møbelmessen i Milano. Det var nok BMW som gjorde den mest oppsiktsvekkende presentasjonen.
Jeg har kommet hjem fra aprildager i Milano tidligere, jeg, med en rekke bilminner. Enda det er jo ikke det det skulle være, for det heter Møbelmesse.
Men den har utviklet seg til å bli et ukelangt gateparty der alle som designer eller forbruker design, puster design 24 timer i døgnet.
Jeg har fortalt om bord fra Ferrari-designere eller underlige fantasier laget av reservedeler fra Citroën, og selv om Mini alltid har gjort en strålende innsats i Triennalen, er det nok allikevel noen års Lexus-installasjer som har gjort mest inntrykk når vi snakker Bil&Kunsthåndverk.
LES OM: Bil på møbelmesse
LES OGSÅ: Lexus i akryl
LES MER: Airstream, Mini og danske stoler
Men BMW som forsøkte seg i fjor, slo skikkelig til denne gangen. De hadde menget seg med Flos – en strålende virksomhet med lamper som spesiale, og da snakker vi lamper med LED som lyskilder.
Sammen hentet de inn Peter Cocksedge, en engelsk designer med et eget studio som har tegnet lamper for firmaer som Established & Son eller Hermès, og som også har jobbet sammen med Flos før.
Sestosenso
For BMW var det selvfølgelig naturlig å tenke den nye 6-Serien, når de skulle tenke designmesse, for LED-frontlyktene til den nye BMW’en er så spesielle at de lett lot seg leke med for en som ønsket å lage en speisa lysinstallasjon.
Sestosenso het presentasjonen, Sjette Sans betyr det, ikke bare henspeiler det på 6-Serien, men også en sjette sans i selve installasjonen der presentasjonen av lyset (og bilen) nesten virker som om den styres av tilskueren selv.
Det er et eller annet med denne type lys”konstruksjoner”, der selve lyskilden er skjult, men der lyset styres gjennom transparente medier og hele tiden skifter kvalitet, som blir hypnotisk fascinerende.
Og en laaang, litt krum, hvit vegg med disse koniske røde og hvite lampene, blir jo ganske lekkert også.
Så selv om lillebror Mini forsøkte seg med to forskjellige, glimrende, presentasjoner under motto ”kreativ bruk av plass”, og selv om Fiat stilte med en helt ny serie 500-møbler, og selv om både Audi, Mercedes og Citroën var ”partnere” til utstillingen i år, tror jeg nok allikevel at det var BMW som etterlot det største inntrykket.