La Dolce Vita

La Dolce Vita

La Dolce Vita

La Dolce Vita

Diva

Diva

Diva

Diva

Diva

La Dolce Vita

La Dolce Vita

La Dolce Vita

La Dolce Vita

Diva

La Dolce Vita

Diva

La Dolce Vita

La Dolce Vita

La Dolce Vita

Diva

Diva

Diva

La Dolce Vita

Diva

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

Modena

La Dolce Vita

Diva

La Dolce Vita

Diva

Ghost med italiensk preg

Utrolig hva det går an å ødelegge med enkle midler. Fenice Milano demonstrerer det klart på en Rolls-Royce Ghost.

Publisert Sist oppdatert

Det er ett eller annet med gullkraner, uansett hvor elegant badet ellers er. Akkurat den samme følelsen fikk jeg da jeg så bilder av hvordan Fenice Milano hadde behandlet baby-Rollsen, den nye Ghost.

Jeg har sett dem før, da tok de en Fiat 500 under sine vinger. Ikke spesielt vellykket det heller, og med noen av de samme virkemidlene. Bronsestriper, for eksempel, både inne og ute.

Derimot har deres F101, basert på Ferrari Modena, og spesielt FC6 Competizione, som er en meget omarbeidet utgave av Ferraris 458 Italia, mange positive trekk, både estetisk og teknisk, slik at vi kan ikke bastant slå fast at alt de tar i blir til møkk.

Diva
Men det er jo litt trist å tenke at noen faktisk kan ha lyst på en Ghost i Fenice Milano-tapping. Diva heter modellen, kanskje ikke uten grunn. For denne er utadvendt med et klart budskap om at den ønsker å bli sett.

Her er det eksterne farger med mulighet for to-tone finish, der den ene tonen godt kan være grusom bronse eller en gull-flake finish, der gullet virkelig er gull, 24 karat!

Bilen finnes med tre grunnfarger, hvit, marineblå eller bronse med forskjellige muligheter for krommet grill eller bronse støtfangere eller den ene grusomme kombinasjonen etter den andre.

Glam
Også innvendig får vi tilbud om bronsestriper i tillegg til nytt ”kjeks-farget” skinn og nye tresorter. Ratt og seter er redesignet, og selvfølgelig finner du gull i ratt-senteret og bronsefarget Alcantara felt inn i skinnsetene.

Det tilføyes at Fenice Milano også har oppgradert det tekniske. En ny ECU, justeringer på opphengningen og en annen eksos hører med på listen over inngrep. Dersom de er på nivå med det estetiske, tror jeg at jeg sier nei takk.

Uansett: jeg er ikke overbevist om at Rolls-Royce applauderer.

Powered by Labrador CMS