-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ghost med italiensk preg
Utrolig hva det går an å ødelegge med enkle midler. Fenice Milano demonstrerer det klart på en Rolls-Royce Ghost.
Det er ett eller annet med gullkraner, uansett hvor elegant badet ellers er. Akkurat den samme følelsen fikk jeg da jeg så bilder av hvordan Fenice Milano hadde behandlet baby-Rollsen, den nye Ghost.
Jeg har sett dem før, da tok de en Fiat 500 under sine vinger. Ikke spesielt vellykket det heller, og med noen av de samme virkemidlene. Bronsestriper, for eksempel, både inne og ute.
Derimot har deres F101, basert på Ferrari Modena, og spesielt FC6 Competizione, som er en meget omarbeidet utgave av Ferraris 458 Italia, mange positive trekk, både estetisk og teknisk, slik at vi kan ikke bastant slå fast at alt de tar i blir til møkk.
Diva
Men det er jo litt trist å tenke at noen faktisk kan ha lyst på en Ghost i Fenice Milano-tapping. Diva heter modellen, kanskje ikke uten grunn. For denne er utadvendt med et klart budskap om at den ønsker å bli sett.
Her er det eksterne farger med mulighet for to-tone finish, der den ene tonen godt kan være grusom bronse eller en gull-flake finish, der gullet virkelig er gull, 24 karat!
Bilen finnes med tre grunnfarger, hvit, marineblå eller bronse med forskjellige muligheter for krommet grill eller bronse støtfangere eller den ene grusomme kombinasjonen etter den andre.
Glam
Også innvendig får vi tilbud om bronsestriper i tillegg til nytt ”kjeks-farget” skinn og nye tresorter. Ratt og seter er redesignet, og selvfølgelig finner du gull i ratt-senteret og bronsefarget Alcantara felt inn i skinnsetene.
Det tilføyes at Fenice Milano også har oppgradert det tekniske. En ny ECU, justeringer på opphengningen og en annen eksos hører med på listen over inngrep. Dersom de er på nivå med det estetiske, tror jeg at jeg sier nei takk.
Uansett: jeg er ikke overbevist om at Rolls-Royce applauderer.