-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Russisk rullebrett
Det skulle ikke forundre om dette russiske superbilforslaget er oppkalt etter Chad Muska – proff rullebrettkjører.
For hele bilen har vel egentlig et preg av rullebrett over seg? Muska heter forslaget, og det er tegnet av en russisk wanna-be designer Igor Krasnov.
Han jobber hardt og effektivt. Første gang vi møtte ham, hadde han foreslått en nokså klein firedørs Ferrari, men bildene av den spredte seg på nettet med lynets fart.
Nå er Muska på vei ut i det store Cyberspace også, uten at vi vel egentlig vet hvorfor.
For dette er jo bare en drøm. En ganske proff drøm, riktignok, men en drøm der en rekke kjente trekk dukker opp. Akkurat som de har en tendens til i en virkelig drøm også.
Men ellers har vi trekk fra flere Ferrarier her, og også litt Gallardo, før det hele roer seg ned og gir et ganske klart Reventon-inntrykk.
Men hvis man tar en nærmere titt på hekken, og de to enorme rørene – det ser ut som om bilen er drevet av to jetmotorer – begynner ting å bli enda mer mystiske.
For der står det da vitterlig Marussia.
Så vidt jeg vet har Igor Krasnov aldri hatt noe med Marussia å gjøre. For det er navnet på den superbilen Nikolay Fomenko presenterte sist desember.
Fomenko er en russisk multi-star. Sanger, tv-nyhetsanker, skuespiller og nasjonal mester i klasse N-GT. Det var vel det siste som satte ham på ideen om å produsere biler.
Bilmerket ble altså Marussia og detaljene svært mangelfulle, bortsett fra at vi altså har disse bildene av den. Nå sa Fomenko at han egentlig vil at bilen skal være hel-elektrisk, men denne første utgaven har et hybrid-anlegg, med en 240-hesters V6 motor fra Nissan.
Vi blir lovet en bråta elektroniske gadgets med video rund baut og 10 Mbps dataoverføringshastighet opp til 120 km/t, 4 G Yota netverk og 320 GB hard drive.
Men bilen vet vi altså mindre om. Bortsett fra at han nok tenker på en Tesla-pris (rundt 100.000 dollars) og Tesla prestasjoner (rundt 5 sekunder til 100).
Men hva Krasnov og Fomenko har med hverandre å gjøre, aner jeg ikke. Men uansett har vi fått noen nye glimt av hva som rører seg hos naboen i øst.