-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-Chryslers femte
Fire el-biler fra Chrysler skrev vi om. Det var før de hadde rullet 200C på plass.
Vi visste at det ville komme en mellomklasse Chrysler til Detroit. En med både diesel- og bensin-alternativ, og definitivt beregnet for Europa også.
Men da de presenterte den, het den 200 C EV Concept, og ingen tviler vel på at EV har med elektrisitet å gjøre?
Dette er den siste modellen derfra som benytter Chryslers ENVI-teknologi. Det er en pakke som er ment å kunne brukes i de fleste biler, uansett størrelse. Den består av batterier og el-motorer og i tillegg en liten bensinmotor som kan holde batteriene oppladet etter at de første 75 km er tilbakelagt.
Egentlig altså en plugg-inn el-bil, men med en nødløsning om bord som kan gi bilen inntil 650 ekstra kilometers rekkevidde på ikke særlig mye bensin.
Myke former
Denne bilen er bygget på en forkortet versjon at konsernets bakhjulsdrevne plattformer, og utseendet heller i retning av sedan-coupéen, slik også Buick LaCrosse og Ford Taurus har vist tendenser til.
Ikke bare skulle vi tegne en bil for Chrysler-entusiaster, sa Nick Malachowiski som hadde ansvaret for eksteriøret, vi må også fange oppmerksomheten til potensielle kunder som kommer fra andre merker. Og dermed er det vel ganske klart at vi egentlig snakker om en produksjonsmodell.
Interiøret er allikevel det mest interessante. Du finner ikke en eneste bryter eller trykknapp der. Alt betjenes via en stor skjerm. Og den kan selvfølgelig konfigureres etter hver førers prioriteter.
Her betyr ikke konfigurering bare layout, eller plassering av signalgivere for betjeningsfunksjoner. Du kan også endre grafikk, fonter og farger. Passasjeren har en touch screen laptop i sentrum for sin egen elektroniske sentral.
Rommelig
Enorm plass er førsteinntrykket av interiøret. Det skyldes ikke minst de fire skålformede setene som er svært tynne, men som allikevel skal gi all den støtte og komfort, inklusive varme eller kjøling og massasje, som man måtte ønske. Et ratt med bare en eike bidrar også til den luftige følelsen.
For virkelig å presisere hvor moderne minimalistisk det hele er, er teppene i gulvet inspirert av en japansk Zen-hage. Grafitt-farget med svake bølger vevd inn – mønsteret ser ut som en nyraket steinhage.
En av de mest gjennomarbeidede konseptbilene i Detroit i år. Og forhåpentlig overlever produsenten, slik at bilen kommer på markedet, som el, diesel eller bensin.