-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Diesel og facelift for CX-7
Mazda lanserer endelig et dieselalternativ i sin crossover, CX-7. Dermed blir den bedre tilpasset europeisk smak.
Det er den nye 2,2-liters dieselmotoren, kjent fra Mazda6 og den kommende Mazda3, som nå også finner veien til CX-7. Modellen er opprinnelig tiltenkt det amerikanske markedet og har så langt kun vært tilbudt med en 2,3-liters turbo bensinmotor på 260 hk.
MAZDA6 FÅR BEDRE OG BILLIGERE DIESEL
Denne er dårlig tilpasset det norske avgiftssystemet, og som en følge har bilen fått en nærmest uselgelig prislapp på kr 785.600. Dermed har salget vært svært begrenset - ifølge OFV ble det registrert kun 1 bil i 2007 og 4 i 2008.
Nye Mazda CX-7 2.2 DE byr på 173 hk og et maks dreiemoment på 400 Nm ved 2.000 omdreininger. Den foretar sprinten fra null til hundre på 11,3 sekunder og har en potensiell toppfart på 200 km/t.
LES VÅRE PRØVEKJØRINGER AV CX-7
Avgiftskutt
Men mer interessante er dataene for forbruk og utslipp – 0,75 liter på mila gir et CO2-utslipp på 199 g/km. Det er nesten 20 % reduksjon sammenlignet med bensinutgaven (243 g/km) – noe som sammen med en hk-reduksjon på 87 vil slå meget positivt ut på avgiftssiden.
Mazda-importøren har ikke endelige priser ennå, men informasjonssjef Marina Maneas Bakkum regner med en pris på 550 - 600.000 med dagens valutasituasjon. Trolig vil volumet få et kraftig løft sammenlignet med det som gjelder dagens bensinmodell.
- Vi bør kunne forvente minst en tidobling når diesel kommer på programmet med gusntigere priser. Ikke minst har vi stor interesse fra våre forhandlere, og jo flere steder bilen er tilgjengelig, jo større oppmerksomhet vil den få fra potensielle kjøpere, sier Bakkum til BilNorge.no.
Oppgradert
Sammen med den nye motoren foretar Mazda også en ansiktsløfting av interiør, eksteriør, chassis og utstyr. Det innebærer blant annet en ny grill med større luftinntak for bedre kjøling av motoren. I tillegg får bilen mer krom, nye tåkelykter og kraftigere hekkspoiler. 18-tommers felger er standard, men om ønskelig kan du få din CX-7 levert med 19-tommere.
Innendørs er det brukt mer påkostede materialer for å løfte kvalitetsinntrykket. Midtkonsoll, ratt, armlene og en del andre detaljer er også oppgradert.
På utstyrsfronten får CX-7 et nytt multidisplay samt ryggekamera og navigasjon med forbedret funksjonalitet. Chassiset er forsterket og skal gi fem prosent høyere vridningsstivhet.
CX-7 2.2 DE er etter planen leveringsklar i årets fjerde kvartal.