-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Land Cruiser i ny drakt
Toyota Land Cruiser er fortsatt bygget på den velkjente rammestrukturen, men under det nye skallet finner vi en rekke teknologinyheter.
En ny generasjon Land Cruiser, den fjerde i rekken, har sin publikumsdebut i Frankfurt i morgen (tirsdag).
Mer markerte karosserilinjer kjennertegner nykommeren som har fått utvendig lengde økt med 4 cm, mens akselavstanden er uforandret. Bilen leveres med enten fem eller syv seter.
I Japan er det to bensinmotorer, med henholdsvis 2,7-liters og 4,0-liters volum som er valgmulighetene under panseret.
LES: Vår prøvekjøring av Land Cruiser V8
Det europeiske markedet får imidlertid en 3,0-liters dieselmotor av common rail-typen som er kombinert med femtrinns automat og byr på 171 hk ved 3400 o/min. Dreiemomentet ligger på 410 Nm over et turtallsområde fra 1600 til 2800 o/min.
Fortsatt ramme
Sammenlignet med forgjengeren har den nye Land Crusiers ramme- og karosseristruktur blitt 11 prosent stivere. Samtidig har offroad-egenskapene fått et løft, både i form av moderne elektronikk og modifiserte hjuloppheng.
For de som vil ha full kontroll i terrenget, leveres bilen med ”Multi-terrain Monitor”, hvor kameraer gir vidvinkel-informasjon til føreren fra fronten, sidene og bak.
I standardutgave leveres bilen med 17-tommers hjul, stabilitetskontroll, Downhill Assist Control, Hill-start Assist, syv kollisjonsputer, klimaanlegg og cruise control. Den er ventet til Norge helt på slutten av året.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT